Akár évi több tízezer forint is megtakarítható, ha a megfelelő kártyát használjuk vásárláskor. Az okos fizetőeszközt legtöbbször szupermarketek és benzinkutak kasszáinál használják, de a beépített PayPass szolgáltatás miatt egyre többször veszik elő újságosnál, gyors éttermekben és a pékségekben is - derül ki a legnagyobb hazai hitelkártya-kibocsátó, Cetelem forgalmi adataiból.
A tavalyi év első hat hónapjában már minden negyedik forintot kártyás vásárlással költöttek el. Az MNB statisztikái szerint a hitelkártya-forgalom az utóbbi években folyamatosan, évente 18-20 százalékkal növekszik. Egyre népszerűbb tehát a hitelkártya mint okos fizetőeszköz, mely a hagyományos bankkártyához képest azonnali kedvezményeket és számos extra szolgáltatást nyújt. A Cetelem szakértői becslése szerint 2013-ban már összesen közel 300 milliárd forintot költöttek el hitelkártyával.
A legtöbben klasszikus bevásárlásra használják hitelkártyájukat, míg minden hatodik tranzakció üzemanyagra megy. Ezek mellett hitelkártyával legtöbbször elektronikai eszközökre, ruhára, gyógyszerre, lakberendezésre, barkácsárura és mobilfeltöltésre költik. A Cetelem összesítése szerint a tavalyi év első felében mintegy 7 500 forintot hagytunk a kasszáknál egy-egy átlagos hitelkártyás vásárlás során.
"A legújabb generációs hitelkártyával, a Cetelem Klubkártyával a kiemelt elfogadóhelyeken akár 10-15 százalékot is spórolhatunk, minden más költés után pedig 1% visszatérítést kapunk. Ha 2013-ban Magyarországon minden hitelkártyás vásárlás során Cetelem Klubkártyát használtak volna, a pénzvisszatérítés segítségével összesen közel 3 milliárdos megtakarítás keletkezett volna. Érdemes tehát újgenerációs hitelkártyát használni, hiszen ha okosan választunk, évente több tízezer forint marad a pénztárcánkban" -tudtuk meg Lukácsi Zoltántól, a Cetelem Bank marketing igazgatójától.
Érdekes, hogy közel tíz százalékkal több nő használ hitelkártyát, mint férfi. Ennek oka valószínűleg az, hogy a hétköznapi bevásárlást általában a feleségek és a családanyák intézik.