Pécsi Norbert Sándor közlése szerint a kivitelező Strabag Kft. első ütemben a buszmegállók burkolatát újítja fel, ezt követi az útburkolat felmarása és aszfaltozása. Az aszfaltozást éjszaka végzik majd, hogy a legforgalmasabb reggeli órákban - fél kilencig - lehetőség szerint ne legyenek fennakadások a többnyire zsúfolt útszakaszon - ismertette az osztályvezető.
A buszmegálló öblök lezárása miatt a buszok a normál forgalmi sávban állnak majd meg, kisebb-nagyobb torlódásokat okozva, így a környéken lakók munkába, iskolába járásához szükséges idő növekedhet - mondta Pécsi Norbert Sándor.
A rekonstrukcióval összefüggő várható kellemetlenségekkel kapcsolatban az osztályvezető úgy fogalmazott: Budakeszi Fő utcája eddig is túlterhelt volt, így - főleg reggelente Budapest felé - jellemzően torlódik a forgalom, ezért a felújítást igen körültekintően szervezik. A reggeli csúcs idején mindkét irány teljes hosszában szabad lesz, a napközbeni burkolatmarási munkálatok miatt pedig csak rövidebb terelést alakítanak ki a szakemberek. E módszernek köszönhetően napközben csupán minimális fennakadással számolhatnak a közlekedők.
A hosszabb félpályás lezárással járó aszfaltozást az éjszakai órákban végzik majd - magyarázta Pécsi Norbert Sándor.
Közlése szerint elvileg az M1-M7-es autópályák budapesti bevezetője felé lehetne kerülni, de nem érdemes, mert az agglomerációból reggel Budapest felé, délután pedig hazafelé utazók tömegei miatt ezek a pályaszakaszok is telítettek.
A Budakeszi alsóbbrendű lakóútjait védő forgalomtechnikai intézkedések (egyirányú utcák) az ott élők nyugalmának és biztonságának megőrzése miatt érvényben maradnak a felújítás ideje alatt - tette hozzá az osztályvezető.
Pécsi Norbert Sándor kiemelte, hogy a buszmegállók építésének idejére ideiglenes megállókat jelölnek ki, de ez a változás a buszok menetidejében lényeges változást nem jelent.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint a Széll Kálmán térre közlekedő 22-es, 22/A-s és 222-es nappali, valamint a 922-es éjszakai járat Szanatórium utca (Vadaspark) és Dózsa György tér közötti megállóját 30-80 méterrel odébb helyezik.
A 8102-es jelű, több mint két kilométernyi mellékút felújítása mintegy nettó 240 millió forintba kerül.