Évente 8-10 új repülővel bővíti flottáját a Wizz Air

Publikálás dátuma
2014.02.27. 13:41
A Wizz Air egyik Airbus A320-asa. Nagyobbakra cserélik őket. Fotó: Facebook
Évente 8-10 új repülőgép érkezhet a Wizz Air flottájába, a jelenlegi A320-as típusokat pedig nagyobb, A321-esek váltják fel - mondta Váradi József, a cég vezérigazgatója csütörtökön egy más témában tartott sajtótájékoztatón.

Elmondása szerint 2014-ben kilenc új A320-as Airbus érkezik, s ezzel 54-re nő a társaság flottája. Ez a bővülési ütem várható a következő években is.

Az első, 220 fő szállítására alkalmas gépek várhatóan 2016-ban érkeznek, bár a légitársaság tárgyalásokat folytat a gyártóval arról, hogy korábban, már 2015-ben szállítsák le az első repülőket - mondta Váradi József.

Hozzátette: arról egyelőre nincsen döntés, hogy az első gépek milyen útvonalakon állnak szolgálatba. Jelezte ugyanakkor, hogy 7-10 éven belül az összes A320-ast a nagyobb géptípusra cserélik.

A flotta 2019-ben százra bővülhet és évente 30 millió utasra számítanak az évtized vége felé - közölte a vezérigazgató.

Szerző

"Telefonál" a balesetes autó

Publikálás dátuma
2014.02.27. 13:26
Képünk illusztráció. Fotó: RobertCrum/Thinkstock/Getty Images
A jövő évtől minden, az Európai Unióban értékesített új autóban olyan segélyhívónak kell lennie, amely baleset esetén automatikusan riasztja a mentőszolgálatokat - mondta el Gurmai Zita, MSZP-s európai parlamenti képviselő. Az erről szóló jelentésről szerdai plenáris ülésen szavazott az Európai Parlament.

A rendszer lényege, hogy baleset esetén a járműbe épített rendszer azonnal tárcsázza a 112-es segélyhívót és automatikusan továbbítja a baleset helyszínére vonatkozó adatokat a mentőszolgálatoknak.

A plenáris vitán Gurmai Zita elmondta: a jelentés célja az volt, hogy egy uniós szintű segélyhívó rendszert hozzanak létre, amely nyilvános, egyszerű és elérhető mindenki számára.

Az átfogó stratégia három szabályozási megközelítést foglal magába: a járműrendszereket, a távközlési hálózatokat és a közbiztonsági válaszpontokat (KBVP). A segélyhívó ezért hozzájárul a közúti közlekedésbiztonsági akcióprogram által bevezetett új célhoz, hogy csökkenjen a sérülések száma Európában.

A szocialista képviselő hangsúlyozta: "Ahhoz, hogy a rendszer időben és hatékonyan tudjon működni, illetve annak érdekében, hogy a segélyhívó stratégiát teljes mértékben végre tudják hajtani, alapvető fontosságú, hogy a tagállamok frissítsék közbiztonsági válaszpontjaikat. Ez a prioritás számunkra, hogy a KBVP pontok és az e-segélyhívó rendszer készen álljon 2015-re."

Gurmai Zita kiemelte, hogy szükség van egy uniós szintű figyelemfelhívó kampányra, amely elmagyarázza az állampolgároknak az új rendszer fontosságát és funkcióit. A képviselő szerint az e-segélyhívó rendszerrel megvan a lehetőség arra, hogy "életeket mentsünk és csökkentsük a sérüléseket az európai utakon."

Szerző

Mégis repülhet a Sólyom?

Publikálás dátuma
2014.02.27. 09:44
Fotó: K2 Press/Népszava
Letett a Sólyom Airways megvételéről a Charity March Kft., az eddig finanszírozó Lucsik János így tulajdonos maradt. Belátható időn belül megszerezhetők a hiányzó engedélyek, bár a tervezett charteres indulás pénzügyi fedezete továbbra sem látszik. Lényegében helyreállt a Sólyom alapításkori tulajdonosi szerkezete, az "afrikai megmentő" nem vált tulajdonossá - olvasható a Figyelő eheti számában.

Tavaly októberben a reménybeli légi céget, a Sólyom Hungarian Airways Kft.-t a tulajdonos Sólyom Befektetési Holding Kft. ügyvezetője, Hurtyák Róbert furcsa körülmények között eladta a Charity March Kft.-nek.

A Figyelő információja szerint azonban a Charity March jogilag nem is vált tulajdonossá, miután nem teljesítette a cégbíróság hiánypótlási felszólítását. Így a Sólyom Hungarian Airways ismét a Sólyom Holdingé, azaz Lucsik Jánosé és Hurtyák Róberté.

Ami az engedélyezést illeti, a cél immár belátható távolságban van. A legfontosabbhoz, az üzemben tartási engedélyhez leginkább egy igen terjedelmes kézikönyv hatósági jóváhagyása kell még, ami akár heteken belül meglehet - értesült a napi.hu.

A kereskedelmi repüléshez szükséges még a működési engedély is, amely a pénzügyi megfelelőséget tanúsítja. Az indulást charterezéssel, egy vagy két géppel tervező Sólyom-vezetés ebben a tekintetben is optimista. A Figyelő ágazati forrásai egyelőre nem osztják ezt a derűlátást, noha elismerik, hogy a sztori kívülről nézve valamivel biztatóbban néz ki, mint akárcsak pár hete.

A Figyelő felhívta a figyelmet arra is, hogy a korábbi Sólyom-partnernél, a Sales One Kft.-nél továbbra is zavaros a helyzet. A kft honlapjára látogatva egy felhívás olvasható, amiben értesítik az olvasót, hogy Kenyeres Sándor Pál már nem ügyvezetője, valamint az általa jegyzett One Caress Kft. nem tagja a társaságnak. Ugyanis amit korábban az Index írt az ügyvezető zavaros üzleti múltjáról az igaznak bizonyult, sőt a társaságnál még mindig tart annak kiderítése, hogyan halmozott fel tetemes tartozást Kenyeres, és igyekeznek kibogozni a volt ügyvezető által alaposan összekuszált beszállítói és fizetési láncolatot.

Kövessen minket a Facebookon és a Twitteren is!

Szerző