Legfrissebb írásában - melyet a Klubrádió szemlézett - is részletesen megvizsgált minden, a kampányt érintő szabályozást. Megállapítja többek között, hogy az óriásplakátok bevételei a Fidesz cégcsaládját gazdagítanák, ha a fiatal demokraták nem foglalták volna le jó előre szinte az összeset. Az ellenzék pozíciói az írott sajtóban sem jók, a kormánybarát lapokban idáig nem jelentek meg a kormánnyal szemben álló erők reklámjai. Annál inkább a Fidesz anyagai az ellenzéki orgánumokban. Vagyis a médiapálya erősen leejt az Összefogás ellen, közterületeken pedig gyakorlatilag megint csak nem lehet plakátokat kitenni. Maradna az internet, de "kormánybarát trollok" ott is gyorsan megpróbálják elfoglalni a felületet, annak korlátozott hatóköréről nem is szólva.
Az adatvédelemre hivatkozva korlátozták továbbá, hogy a pártok hagyományos módon, levélben, telefonon eljussanak a szavazókhoz - idézte fel Scheppelle. Kampánygyűléseket lehet tartani, csak éppen jóformán minden rendezvénynek alkalmas hely a Fidesz-szövetségesek ellenőrzése alatt áll. A kampányfinanszírozásban szintén jócskán van kelepce: a pártok nem fogadhatnak el pénzt cégektől, vagy alapítványoktól. Utóbbi azt jelenti, hogy a pártokhoz kötődő alapítványok most nem adhatnak támogatást, míg a Fidesz-közeli oligarchák korlátlan összegeket tudnak folyósítani. A Civil Összefogás Fórumra (CÖF) ugyanakkor nem is érvényesek a korlátozó szabályok.
Az Orbán-kabinet zajosan ragaszkodik ahhoz, hogy ez még mindig demokrácia, ám nem meglepő, hogy a jogászokból álló kormány olyan bonyolult jogi kereteket alkotott, amelyekben az egyes szabályok semlegesnek tűnnek, jóllehet hatásuk nagyon is célirányos. "Olyan rendszer jött létre, amelyben a Fidesznek látszólag meg kell küzdenie a győzelemért, de valójában nem kell vereséggel számolnia. Így azután Magyarországnak sikerült a mutatvány, hogy igazi demokráciának tűnjön, amelyben szabad és tisztességes választásokat tartanak, miközben nem az" - összegezte Scheppelle.