Az MCC négyszáz volt és jelenlegi hallgató megkérdezésével készült, MTI-hez eljuttatott felmérése szerint a második helyen - az Erasmustól jelentősen lemaradva - a Német Felsőoktatási Csereszolgálat, a DAAD ösztöndíjprogramjai szerepeltek, a diákok 15 százaléka jutott ki ezek segítségével külföldre. A harmadik helyen, 5 százalékkal, a különböző nyári egyetemek állnak, a sort pedig a közép-európai egyetemeket felölelő CEEPUS, az üzleti és közgazdasági képzésekre koncentráló CEMS, valamint az amerikai egyetemeket célzó Kellner követi.
Az összegzés készítői érdekességként említik, hogy az ösztöndíjprogramokban való részvétel elsődleges feltétele ugyan a nyelvtudás, ám az MCC kutatása szerint nincs szoros összefüggés a nyelvismeret és a leggyakrabban választott célországok között. Miközben a külföldi tanulmányokat végzettek szinte mindegyike beszél angolul, a leggyakoribb célpont nem valamelyik angol nyelvterület, hanem Németország: minden negyedik diák valamelyik német egyetemen tanult.
Az MCC kutatásából az is kiderült, hogy a legtöbben nem az oktatási intézményüktől, hanem baráttól vagy ismerőstől értesültek az ösztöndíj-lehetőségekről. Az egyedi egyetemi előadás volt a második legtöbbet hivatkozott tájékozódási forrás, a harmadik helyen pedig az internet szerepel.Szerdán egyébként Budapesten jelentik be az Erasmus+, vagyis az oktatásra, képzésre, ifjúságra és sportra vonatkozó új uniós támogatási program elindulását. Az Erasmus+ a következő hét évben összesen 14,7 milliárd eurós költségvetésből gazdálkodhat, azaz 40 százalékkal nagyobb összegből, mint a korábbi ilyen célú programok. A program külföldi tanulási, képzési, tapasztalatszerzési és önkéntesi lehetőségekhez nyújtandó hozzájárulás formájában több mint négymillió résztvevő számára fog támogatást biztosítani.
Mostantól 2020-ig közel 100 ezer magyar kedvezményezett részesülhet Erasmus+ támogatásban. A program keretében 2 millió felsőoktatási hallgató kap ösztöndíjat ahhoz, hogy tanuljon vagy továbbképzésen vegyen részt külföldön. A Mathias Corvinus Collegium a felsőoktatási képzést kiegészítő szakmai műhely. A Nyugat-Európában már nagy hagyománnyal rendelkező vezetőképzést elsőként honosította meg Magyarországon, amelynek presztízsét a kollégiumban rendszeresen oktató hazai és nemzetközi szaktekintélyek növelik. Az MCC egyedi jellegét az adja, hogy az egyetemi jellegű oktatásba a középiskolás diákokat is bevonja. Középiskolás programjával az országban egyedülálló módon ingyenes képzést szervez a gimnazisták, szakközépiskolások számára. Az MCC magánkezdeményezésre jött létre 1996-ban, és azóta is alapítványi támogatással működik.