A Flórián-tér környékén már hónapok óta hadiállapotok uralkodnak. Először a gázcsövek kicserélése kényszerítette akadályversenyekre a gyalogosokat, aztán ősszel megkezdődött az 1-es villamos Bécsi út és Lehel út közötti szakaszának felújítása. A határidőt 2013. december 31-ben jelölték meg. A hajdani Domus áruház és az Árpád-híd között valóban el is készült a pálya, tovább azonban nem és ahogy már lenni szokott, december 20-a után kihalt a Vörösvári út és az Árpád-híd lövészárokká vált közepe. Január elején a BKK honlapján ez volt olvasható: terv szerint folyik az 1-es villamos felújítása. Az új határidő, március 31. kezdetben csak szájhagyomány útján terjedt.
Február elejéig pedig egy komoly fagy, vagy hóesés sem volt, csak piszkálgatták a szakaszt - mint finnyás gyerek az ételt -, akkor aztán megindult a hajrá. Folyamatosan szól az „ipari zene”, a Flórián-téri aluljáró boltosai már az idegösszeomlás szélén vannak, miközben árad be rendesen a kőpor a megállótól lefelé vezető lépcsőről. A Vörösvári úton való átkeléshez még mindig halálmegvető bátorság kell, a két sávba szorított autósok a szokottnál is türelmetlenebbek. A Flórián-téri burkolatot pedig szintén miszlikbe aprítják a kőtörők, mert éppen most van az ideje az elektromos vezetékek felújításának is. A Szentlélek-térnél még mindig olyan a lejáró, mintha bombatámadás érte volna, de legalább látszik, hogy akadálymentesítő rámpa helyett liftakna készül – hogy lift mikor lesz benne, nagy kérdés.
Persze az óbudai állapotok mennyeiek a Baross-tériekhez képest, ahol a felszíni őrület már 2012. októbere óta tart. Az elmúlt hetekben arra jártamban úgy tűnt, hogy a budapestiek már teljesen beletörődtek abba, hogy kerítések, fémkorlátok közé szorítva, hetente váltakozó úttalan utakon jutnak ki a metróból a térre, a buszmegállókhoz, átverekedve magukat a vonatok utazóközönségén, a választási ajánlók és a Jehova Tanúi standjain. A 4-es metró átadásának időpontja még mindig bizonytalan, a legújabb hírek szerint azonban még az április 6-i voksolás előtt sor kerül rá.
Ugyancsak teljes gőzzel hajtják a munkát a Móricz Zsigmond körtéren, a 2000-es évek elején ipari műemlékké nyilvánított Gomba körül, amelynek felújítása szintén összefüggött a metróépítéssel és az újbudai csomópont átalakításával. Eredetileg 2013 nyarára tervezték az átadást, most azonban, mint az a XI. kerületi önkormányzat honlapjáról megtudhatjuk, már napok kérdése, hogy a lakosság ismét birtokba vegye a tér több mint 60 éves szimbólumát.
Ahol azonban valóban látszik a fény az alagút végén, az a Várkert Bazár, de ott is több hónapos csúszás várható. Januárban bejelentették, hogy április 3-án – azaz három nappal a választások előtt – adja át a miniszterelnök, Ybl Miklós születésének 200. évfordulójára időzítve. Mellesleg Ybl Miklós 1814. április 6-án jött a világra…Aztán február elején már L. Simon László közölte, hogy a nevezett napon csupán az Ybl által tervezett, felújított részeket adják át, a teljes rekonstrukció határideje augusztus 29 lesz. Akkor már igazán várhatnának szeptember 23-ig: ezen a napon tartották ugyanis 1984-ben az Ifjúsági Park búcsúkoncertjét a P.Mobil „Elektromos temetésével”. Ezt követően a budapesti fiatalok legendás, pótolhatatlan gyülekezőhelyét közel 30 évig hagyták pusztulni. Biztosan sokan örülnek ennek a „részátadásnak” is, de a választások előtt azonban már biztosan nem lesz módjuk a hajdani rockereknek úgy isten igazából a helyszínen nosztalgiázni.