Hónapok óta hallunk valamit, ami hosszú ideig nem tudatosodott, egy jelenséget, ami természetességénél fogva elkerülte a figyelmünket. Hirdetések szólnak a közszolgálati Magyar Rádióban. Ez így elvileg rendben volna, ha nem tudnánk, ezek a hirdetések a rádió fenntartási költségeinek olyan kicsi hányadát fedezik, amit észre sem lehet venni. És mégis.
Most, amikor pártunk és kormányunk minden eddiginél többet költ a közszolgálati médiára, amikor milliárdokat hajít ki nézhetetlen és pillanatok alatt becsődölő filmsorozatokra, amikor Fábry show-jába önti a százmilliókat, pedig annak a nézettsége alig észrevehető töredéke a hajdaninak, most ennyire nincs pénz a Magyar Rádióra? Vagy tényleg azt hiszik, hogy az a rombolás, amit legkedvesebb pártkatonájuk a Magyar Rádió elnökeként véghezvitt, az valóban csak a törvény beteljesítése volt: a rádiózás kipusztulóban van?
Nincs kipusztulóban. Itt, Magyarországon a Magyar Rádiót pusztították el. Úgy tényleg nehéz rádiózni. De annyira, hogy a filléreket hozó hirdetések között is nagy százalékban szerepelnek az állampapír reklámok?