A Hoffmann- féle intézkedések nyomán a magyar közoktatást átgondolatlan túlközpontosítás jellemzi, amelyben a legapróbb döntéseket is központilag hozzák, és a helyi pedagógus-, iskolaközösségektől elvontak minden önállóságot- jellemzi a közoktatást Hiller István. A tankönyvterjesztés Hoffmann-i megvalósítása teljes csőd, az igazgatói kinevezések centralizált gyakorlata megbukott, a pedagógusok egységes, a korábbi teljesítményt semmibe vevő besorolása és a portfolió ügye pedig az oktatásügyön is túlmutató országos botrány.
Az intézkedések sorában helyes döntésnek tartjuk a tankerületek felállítását, a pedagógusok központi bérezését és azt kormányváltás után is megtartjuk. Hasonlóképpen megtartjuk a pedagógus életpálya modellt, de a portfolió feltöltés ostoba gyakorlatát megszüntetjük.
Az elmúlt négy év intézkedéssorozata nemcsak hazai elemzők, kutatók, pedagógusok köréből váltott ki igen éles kritikát, hanem legutóbb a Magyar Tudományos Akadémia által rendezett konferencián, a résztvevők többsége és maga az MTA elnöke is bírálta azt. Az elmúlt félévtizedben mindenütt Euróban, ahol hozzányúltak az oktatási rendszerhez, a tudáshoz való hozzáférés lehetőségét bővítették, Angliától Törökországig. Egyedül a magyar kormány és a Hoffmann Rózsa nevével fémjelzett oktatáspolitika az, amelyik a tudáshoz való hozzáférés lehetőségét szűkítette, úgy a tankötelezettség korhatárának csökkentése, mint a felsőoktatás költségvetési támogatása és működtetése terén, ami szégyen.