A nemzetbiztonsági bizottság előtt a Welsz Tamás-ügy

Az Országgyűlés nemzetbiztonsági bizottsága jövő keddi ülésén foglalkozik a Simon-üggyel összefüggésbe hozott vállalkozó, Welsz Tamás csütörtöki halálának körülményeivel.

Molnár Zsolt, a testület szocialista elnöke péntek délután az MTI-nek azt mondta: ahogy az elmúlt időszakban, az ukrajnai helyzet miatt továbbra is rendszeresen összeül a bizottság. Kora esti közleményében kiemelte: "az Ukrajnában zajló változás továbbra is kiemelkedő jelentőséggel bír Magyarország számára, ezért meghatározó, hogy a nemzetbiztonsági bizottság minden elérhető információval rendelkezzen".  Emellett a bizottság - mint fogalmazott - "a sajátos körülményekre tekintettel tájékoztatást kér Welsz Tamás halálesetének pontos körülményeiről is".

 

Szerző

Eltűnt repülő: az utolsó fél óra üzenetei sem oldják meg a rejtélyt

A brit Daily Telegraph megszerezte a március 8-án eltűnt malajziai gép utolsó bejelentkezéseinek átiratát, de ez sem oldja meg a Boeing 777-es eltűnésének megoldatlan rejtélyét.

Az átirat is megerősíti, hogy a MH370-es járat másodpilótája volt a rádiónál. Farik Abdul Hamid üzenetváltásai a légiirányítással a lap szerint „teljesen rutinszerűek” voltak. A 27 éves pilóta ugyan időnként elért az előírt formuláktól és lazábban fogalmazott, de az utolsó fél órában sem a hangja, sem az üzenetei nem árulkodtak arról, hogy bármi rendellenesség történt volna a gépen.

A Telegraph két mozzanatot emelt ki: az egyik, hogy a másodpilóta utolsó üzenetében megismételte, elérték a 10 ezer méteres repülési magasságot. A brit lap megszólaltatta a British Airways egyik volt pilótáját. Steve Landells úgy nyilatkozott, erre a második üzenetre nem volt szükség, hiszen a segédpilóta korábban már jelentette. De nem kizárt, hogy elfelejtette, hogy előzőleg már jelentette a toronynak ezt az információt. Ezt követően a másodpilóta már csak a sokszor idézett szavakat mondta el: „Minden rendben. Jó éjszakát!”

A másik érdekes mozzanat a lap szerint, hogy a helyi idő szerint 1:07-kor elhangzott búcsúüzenet után két perccel kapcsolták ki a repülő transzponderét. Pontosan akkor, amikor a Kuala Lumpur-i légiirányítás átadta a repülő követését a vietnami légiirányítóknak.

„Ha repülőt akarnék rabolni, én is ezt a pillanatot választanám” – mondta egy másik volt brit pilóta, Stephen Buzdygan, aki gyakran repült Boeing-777-esekkel és jól ismeri a gépet. Ez a pilóta sem olvasott ki semmi rendkívülit az átiratból. „Több százszor folytattam magam is hasonló beszélgetést. Ez teljesen normális” – vélekedett.

A brit lap többször kérte a malajziai légitársaságtól és a kormánytól a gép utolsó ismert kommunikációjának kiadását, de a miniszterelnöki hivatal nem volt hajlandó kiadni az információt.

Szerző

Eltűnt repülő: az utolsó fél óra üzenetei sem oldják meg a rejtélyt

A brit Daily Telegraph megszerezte a március 8-án eltűnt malajziai gép utolsó bejelentkezéseinek átiratát, de ez sem oldja meg a Boeing 777-es eltűnésének megoldatlan rejtélyét.

Az átirat is megerősíti, hogy a MH370-es járat másodpilótája volt a rádiónál. Farik Abdul Hamid üzenetváltásai a légiirányítással a lap szerint „teljesen rutinszerűek” voltak. A 27 éves pilóta ugyan időnként elért az előírt formuláktól és lazábban fogalmazott, de az utolsó fél órában sem a hangja, sem az üzenetei nem árulkodtak arról, hogy bármi rendellenesség történt volna a gépen.

A Telegraph két mozzanatot emelt ki: az egyik, hogy a másodpilóta utolsó üzenetében megismételte, elérték a 10 ezer méteres repülési magasságot. A brit lap megszólaltatta a British Airways egyik volt pilótáját. Steve Landells úgy nyilatkozott, erre a második üzenetre nem volt szükség, hiszen a segédpilóta korábban már jelentette. De nem kizárt, hogy elfelejtette, hogy előzőleg már jelentette a toronynak ezt az információt. Ezt követően a másodpilóta már csak a sokszor idézett szavakat mondta el: „Minden rendben. Jó éjszakát!”

A másik érdekes mozzanat a lap szerint, hogy a helyi idő szerint 1:07-kor elhangzott búcsúüzenet után két perccel kapcsolták ki a repülő transzponderét. Pontosan akkor, amikor a Kuala Lumpur-i légiirányítás átadta a repülő követését a vietnami légiirányítóknak.

„Ha repülőt akarnék rabolni, én is ezt a pillanatot választanám” – mondta egy másik volt brit pilóta, Stephen Buzdygan, aki gyakran repült Boeing-777-esekkel és jól ismeri a gépet. Ez a pilóta sem olvasott ki semmi rendkívülit az átiratból. „Több százszor folytattam magam is hasonló beszélgetést. Ez teljesen normális” – vélekedett.

A brit lap többször kérte a malajziai légitársaságtól és a kormánytól a gép utolsó ismert kommunikációjának kiadását, de a miniszterelnöki hivatal nem volt hajlandó kiadni az információt.

Szerző