Az épület, a teljes partszakasz és a kikötői móló helyreállítása, amelyet Mahart PassNave 24 millió forint saját forrásból valósított meg, nem csupán a Dunakanyarban élők, de az idegenforgalom, a belföldi turizmus szempontjából is jelentős - tette hozzá. A kikötő minden méretű kiránduló hajó fogadására alkalmas.
A miniszter elmondta, hogy a hajóállomás rendbetétele lehetőséget nyújt a Dunakanyarban fekvő település lakói számára, hogy ismét bekapcsolódjanak a dunai közlekedésbe, és a beruházás az idegenforgalom felfutását eredményezheti a Rám-szakadék és a Prédikálószék térségében.
A Duna az elmúlt 15 évben Európa egyik legvonzóbb idegenforgalmi attrakciójává vált, szállodahajó-forgalma meghétszereződött, a folyam e tekintetben a világ első számú célpontja - mondta Németh Lászlóné. Megjegyezte, hogy a nagy hajótársaságok évente közel 160 ezer külföldi turistát hoznak Magyarországra, és Budapest a nemzetközi szállodahajózás egyik központja.
A tárcavezető felidézte, hogy a MAHART PassNave Személyhajózási Kft.-többségének állami tulajdonba kerülése illeszkedett az állam stratégiai vállaltokban történő szerepvállalásának megerősítésébe. A társaság bizonyított, adózott eredménye 2012-höz képest közel 100 millió forinttal növekedett és elérte a 420 millió forintot.
A miniszter felidézte azt is, hogy elkészült a nemzeti közlekedési stratégia, amelyben a Duna és a vízi közlekedés komoly szerepet kapott.
Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár emlékeztetett rá, hogy a többségi tulajdon megszerzését követően indulhatott el a fejlesztés, és a dömösi állomást az első fecskének nevezte. A hajók Dömösön kívül megállnak Tahiban, Leányfalun, és "a remények szerint jövőre a szárnyashajók már kikötnek Visegrádon vagy esetleg Esztergomban is".
Az államtitkár közölte, hogy a távlati tervek között szerepel egyebek mellett, hogy miként lehetne a megújított Budapest-Esztergom vasútvonalat bekapcsolni, és hogyan lehet olyan jegyrendszert kialakítani, ami az itteni közlekedési lehetőségeknek komplex használatát teszi lehetővé – fűzte hozzá.
Völner Pál tájékoztatása szerint már készül az új Euro Velo 6 hatástanulmánya, amely a Duna-menti kerékpárút állam által finanszírozott kiépítését biztosítja. Ezen túl alakulnak azok az intermodális csomópont-elképzelések, amelyekkel bekapcsolnák a vízi közlekedést az ország közlekedési, gazdasági vérkeringésébe. Völner Pál fontosnak tartotta, hogy a fejlesztések nem pontszerűen, hanem hálózatban történnek.
Márton Péter, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy az állam tavaly októberi, 51 százalékos tulajdonossá válásával "jó esély keletkezett arra, hogy a Duna menti kikötők fejlesztésében egységesség és folyamatosság alakulhat ki". A vezérigazgató kitért arra is, hogy a tervek között szerepel a hajóflotta és további kikötők felújítása, illetve a hajóállomások elérhetőségének javítása.