A NKH közleménye szerint a Siemens M4 Budapest Konzorcium 2013. december 10-én benyújtott kérelmét érdemben elbírálta, a biztosítóberendezés és automatikus vonatvezérlő rendszerre az ideiglenes használatbavételi engedélyt megadta. Emellett kiadta az egyes járművek megfelelőségéről és a biztonságirányítási rendszer elfogadásáról szóló határozatokat is.
Ezzel az összes, az induláshoz szükséges vasúthatósági engedélyt megadta a közlekedési hatóság.
Mint írták, az engedélyezési eljárások során a hatóság meggyőződött arról, hogy a budapesti 4-es metróvonal a létesítési engedélyeknek megfelelően épült meg, a rendeltetésszerű használatra alkalmas, valamint a forgalombiztonsági követelményeket kielégíti.
Hangsúlyozták: mivel a 4-es vonal az első teljesen automata metróvonal, beüzemelése fokozatosan történik. A közelmúltban sikeresen lezárt utasok nélküli próbaüzem lehetővé tette az ideiglenes használatbavételi engedély megadását, amely egy évig érvényes. A járműfelügyelő nélküli üzem a végleges használatba vételi engedély kiadása után kezdődik.
A 4-es metrót pénteken adják át.