Ma három hete, március 8-án tűnt el a malajziai gép a radarképernyőről, 239 emberrel a fedélzetén.
Szombaton is az új területen folytatódott a kutatás. A BBC jelentése szerint nyolc felderítő gép indult útnak az ausztráliai Perth melletti Pearce légibázisról. Két kínai hajót is arra a területre irányítottak, ahol a legfrissebb számítások szerint a malajziai Boeing 777-es bevégezhette útját. Három hét elteltével még egyetlen tárgyat sem tudtak azonosítani, amely a repülőhöz köthető, s csak találgatások vannak a lezuhanás pontos helyéről. Pénteken új kutatási térséget jelöltek ki, abból kiindulva, hogy a gép gyorsabban repülhetett, több üzemanyagot használhatott el, s rövidebb utat tehetett meg, mint korábban feltételezték.
A műholdas észlelések során felbukkant objektumokat hajókról, repülőkről, néhány nap elteltével, gyakorlatilag lehetetlen megtalálni, s beazonosítani. Neil Aron, a BBC tudósítója szerint a vízen lebegő törmelék bármi is lehet, akár egy halászhajóról leesett fadarabok, egy konténerhajóról vízbe zuhant konténerek, a tengerben sodródó, összegabalyodott műanyagszemét, netán egy korábbi cunami által elsodort tárgyak. „Ez a kutatás csak azt bizonyítja, hogy milyen alacsony szintű az óceánban sodródó hulladékot vizsgáló észlelési rendszerünk” – mondta Nikolai Maximenko, egy hawaii oceanográfus a BBC-nek. Az óceánkutatók a 2011-es japán cunami hulladékát is vizsgálták, de csak egy nagy tartályhajót sikerült azonosítani az űrfelvételeken.