Legyen béke az utakon!

Publikálás dátuma
2014.04.10. 17:24
Kiss Csaba, az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK OBB) főtitkára, Lovas Károly Róbert, a M
Legyen béke az utakon címmel közlekedési kampány indult a Magyar Kerékpárosklub kezdeményezésére több szervezet közreműködésével annak érdekében, hogy javuljon a közlekedési morál - ezt a szervezők jelentették be csütörtöki sajtótájékoztatójukon.

Az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB), a Magyar Autóklub, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a Mol, valamint az UNIQA Biztosító közreműködésével megvalósuló kampány több hónapig tart, ennek során rádió- és televízióbejátszásokkal, plakátokkal és installációkkal igyekeznek felhívni a figyelmet arra, hogy a közlekedők legyenek előzékenyek és figyeljenek egymásra.

A sajtótájékoztatón - amelyen szimbolikusan valamennyi szervezet képviselője valamilyen közlekedési eszközzel, vagy azt ábrázoló eszközzel, például hungarocellből készült buszt tolva érkezett - Dormán Emese, a Magyar Kerékpárosklub munkatársa arra hívta fel a figyelmet, hogy nincs már olyan, hogy autós, gyalogos vagy kerékpáros, mert az emberek váltogatják a közlekedési eszközöket. Hozzátette: ezzel is azt próbálják érzékeltetni, hogy mindannyian közlekedők vagyunk és oda kell figyelni a másikra.

Kiss Csaba rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára arról beszélt, hogy 2013-ban volt az elmúlt 50 év legkedvezőbb statisztikája a közlekedési baleseteket illetően: 600-nál kevesebben vesztették életüket az utakon. Hozzátette: ez még mindig nagyon sok, ugyanakkor összehasonlításképp ismertette: 1990-ben 2400-nál többen haltak meg közlekedési balesetben. Célként nevezte a halálos balesetek számának további csökkenését.

Lovas Károly Róbert, a Magyar Autóklub főtitkárhelyettese hangsúlyozta: azért csatlakoztak, hogy legyen kitől tanulni. Mint mondta, az 1900-ban megalakult szervezetnek számos, a közlekedési szabályok megismerését célzó programja van.  

Szollár Domokos, a Mol kommunikációs igazgatója azzal indokolta a cég csatlakozását, hogy jónak tartották az ötletet és az ország legnagyobb vállalataként példát kívántak mutatni. Hozzátette: a gondolkodás átformálását segítheti a MOL BuBi is, az első fővárosi közösségi kerékpár rendszer, amelynek üzemeltetési költségeihez szintén hozzájárul a társaság, mert megfogalmazása szerint minden úton közlekedőnek útitársai kívánnak lenni.  

Bihari Zoltán, az UNIQA Biztosító Zrt. Lakossági területének vezetője a biztonság és az egészségvédelem fontosságával indokolta a cég csatlakozását.

Somodi László, a BKK közlekedésszervezési és fejlesztési vezérigazgató-helyettese pedig arról beszélt, hogy nem valamelyik közlekedési módot kell kizárólagossá tenni, hanem mindenkinek meg kell adni a lehetőséget, hogy maga válasszon közülük. Ugyanakkor úgy vélte, a környezetvédő módokat támogatni kell, ezért a kerékpáros közlekedés fejlesztése kiemelt szerepet kap, de figyelmet fordítanak a közösségi közlekedési eszközök korszerűsítésében a környezetbaráttá tételre és támogatják az elektromos autókat is.

Az eseményen részt vett Novák Péter színész, koreográfus, műsorvezető, aki a sajtótájékoztató moderátoraként elmondta: civilként az elsők között csatlakozott a közlekedési kampányhoz.

Szerző

Ne fizessenek az álhatóságnak!

Ügyes, de egyszerű csalásba kezdett egy vállalkozás. A Magyar Kereskedelmi Nyilvántartási Intézet levelet küldött ki cégeknek, amely egyrészt olyan, mintha valami hivatalos dologról lenne szó, másrészt olyan, mintha minden kft.-nek kkt.-nek, bt.-nek kötelező lenne befizetnie 24 ezer forintot az „intézet” számlájára április 18-ig. (Közzétételi-díj fizetési kötelezettségről beszélnek például.)

A levél második oldalának apró betűs részéből kiderül, hogy szó sincs kötelezettségről, hanem valamiféle reklámot rendel meg, aki a fizet a cégnek. A körülményekből persze az látszik, hogy könnyen lehet, hogy semmilyen hirdetés nem fog megjelenni sehol. A cég honlapján mindenesetre az olvasható, hogy „a weboldal átmenetileg nem elérhető egy rendkívüli karbantartás miatt”.

Figyelemre méltó a levélen látható logó, amely a magyar címerre hajaz, bár hármas halom és kettős kereszt helyett egy szélkakas található rajta.

Az "intézet" mögött valójában egy azonos nevű kft. áll, a magadott bankszámlaszám is a cégé. A cégadatokból kiderül, hogy a kft-t tavaly alapították, félmillió forintos tőkével, tulajdonosa és egyetlen tagja Lupse Péter – írja az Index.hu.

Szerző

Újra lehet pályázni a Malév-vagyonra

Újra kiírta a pályázatot a Malév egyes vagyontárgyaira a felszámoló Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Zrt. - derül ki a cégközlöny csütörtöki számából.

A felszámoló ezúttal egyben, egy pályázatban hirdette meg a vagyonelemeket, így a balatonlellei üdülőt és az abban lévő eszközöket, a Külügyminisztériummal szemben fennálló 87,4 milliós követelést, a HA-LNA lajstromú, csaknem 15 ezer órát repült Bombardier CRJ200ER típusú gépet, valamint a Next Generation 737-es Boeing és a Bombabrdier Q400-as gépek katalogizált alkatrészeit.

A lellei üdülőért 323 millió, a benne lévő tárgyakért 6,4 millió, a CRJ200-as gépért és az alkatrészekért összesen 1 millió 750 ezer dollárt (3385 millió forintot) kér a felszámoló.

A felszámoló a repülőgépet - amelyet jelenleg is a ferihegyi repülőtér műszaki előtéren tárolnak - legutóbb tizedszer hirdette meg sikertelenül, akkor még 3,6 millió dolláros (817 millió forintos) áron.

A Malév 2012. február 3-án reggel 6 órakor állt le 66 év működés után, felszámolásának határidejét a bíróság legutóbb az idén hosszabbította meg június végéig.

A légitársaság egykori munkavállalói március 29-én demonstrációt tartottak, mert az érdekvédelmi szervezetek szerint több mint ezer volt Malév dolgozó még mindig nem kapta meg jogos jussát.

Az NRN március végén közölte az MTI-vel, hogy a folyamatban lévő bírósági eljárások és a Bombardier CRJ200-as eladásának nehézségei is hátráltathatják a Malév felszámolásának menetrendjét, így a tervezett június 30-i határidőre nem biztos, hogy befejeződhet a felszámolás.

Korábbi pályázatokon személyautókat, speciálisan a repülőgépekre gyártott szőnyeget, fémdetektort, bankjegyvizsgáló berendezést, catering eszközöket, rakomány-ellenőrző röntgent, promóciós eszközöket hirdettek meg. Ezekre három érvényes pályázat érkezett, a nyertes végül egy konzorcium lett, a szerződést aláírták, a pénzt a pályázó kifizette, de az átadás-átvétel áprilisig is elhúzódhat, mivel a repülőtér teljes területén elszórva vannak az értékesített tárgyak.

Szerző