Marokkóban rajtol a WTCC-vb-sorozat

A túraautó-világbajnokság (WTCC) idei szezonjában kijut majd az ellenfelekből a Hondával versenyző Michelisz Norbertnek. Megérkezett ugyanis a 12 futamos sorozatba a gyári Citroe:n is, amely a címvédő Yvan Muller mellett a kilencszeres rali-világbajnok francia Sebastien Loebbel veti magát harcba. 

Ugyancsak gyári alakulattal indul a Honda, valamint az orosz Lada s természetesen a sportágat az elmúlt években uraló Chevrolet is ott lesz a marokkói vb-rajton.Ebben az évben két kategóriára oszlik a mezőny, a TC1-ben a 380 lóerős 2014-es autók, míg a TC2-ben a 320 lóerős tavalyi modellek versenyeznek, utóbbiból mindössze négy tesztelt Marrákes utcai pályáján. Szintén megváltozott az időmérő: ugyanis az az öt versenyző, aki bejut a harmadik szakaszba, az első rajtrácsokon túl pluszpontokat kap a helyezéséért. Ami változatlan a tavalyi rendszerhez képest: vasárnaponként minden helyszínen két futamot bonyolítanak, az elsőben az időmérő edzésen elért eredmények alapján állnak fel az autók a rajtrácsra, a másodikban az első tíz helyezett sorrendjét megfordítják.

Noha Marokkó nem tartozik a kedvenc helyszínei közé, Michelisz nagyon várja az első versenyt: "Abban bízom, hogy a pontszerző helyekért tudunk harcolni. Ugyanakkor a fő célunk ezen a hétvégén, hogy az autó hibátlanul teljesítse a távot, és a lehető legtöbb információt szerezzük be a soron következő francia verseny előtt. Az idénynyitó előtt csak egyszer tudtam kipróbálni az új Hondát" - idézte a Zengő Motorsport közleménye a pilótát.

A tavaly vb-hatodik magyar versenyző kívánsága egyelőre teljesült: sértetlenül zárta a tegnapi tesztet, ahol már most majdnem két másodpercet adott a mezőnynek a Citroen Racing WTCC-világbajnoka, Yvan Muller, míg a debütáló Loeb a harmadik lett, majd hét tizeddel elmaradva csapattársától. Michelisz 3.4 másodpercet kapott a francia bajnoktól, ráadásul ő végzett a leghátrébb a hondások között.

Austintól a Slovakiaringig nyeregben a motorosok

Ez a hétvége a gyorsaságimotorosok ünnepe lesz: az amerikai Austinban folytatódik a MotoGP-sorozat, a spanyolországi Aragónban a Superbike-mezőny gurul pályára - négy magyarral az indulók között -, Szlovákiában pedig az utóbbi évek legerősebb összetételében rajtol a megreformált magyar bajnokság.

A fő kérdés Austinban: vajon folytatódik-e a királykategóriában a címvédő spanyol Marc Marquez és a kilencszeres világbajnok, Valentino Rossi csatája, vagy ezúttal már a két csapattárs, Dani Pedrosa és Jorge Lorenzo is képes lesz beleszólni az elsőségbe? Marquez még mindig érzi a törését, ennek ellenére magabiztosan várja az európai idő szerint vasárnap esti futamot, Rossitól pedig fűti a visszavágás vágya: "A Katari Nagydíj után, amikor századok döntöttek Marc javára, nagyon várom a futamot. Érzek magamban annyit, hogy megint az elsőségért harcoljak" - jelentette ki a Dottore.

A spanyolországi Aragónban négy honfitársunkért is izgulhatunk. A Superbike-vb csúcskategóriájában áll rajthoz a BMW Racing Team Toth, melynek két magyar pilótája, ifjabb Tóth Imre és Sebestyén Péter - aki a kategória történetének második legfiatalabb vb-résztvevője - egyaránt a pontszerzésre hajt, ami nagy bravúr lenne tőlük.

A vb két betétfutamában, a Superstock 1000-ben és a Superstock 600-ban is akad magyar induló. Az ezreseknél Németh Balázs a tegnapi szabadedzéseken a hatodik legjobb időt motorozta, míg a hatszázasok között a nemrég alapított Talmácsi Racing ifjú tehetsége, Bódis Richárd célkitűzése a pontszerzés. Mindeközben a Slovakiaringen elrajtol a hétfordulós nyílt gyorsaságimotoros ob, amelyet az elmúlt három évhez hasonlóan a szlovákkal közösen szervez a magyar szövetség, ráadásul egy füst alatt bonyolítják az úgynevezett IMRC - magyar, romániai, szlovák, cseh és lengyel versenyzőknek kiírt - nemzetközi sorozat futamait, így a mezőny népes lesz.

Fekete János, a Magyar  Motorsport  Szövetség (MAMS) gyorsasági szakágának vezetője úgy véli, várhatóan Superstock 600-ban lesz a legnagyobb a küzdelem a bajnoki címért. Az esélyesek közé a címvédő Gyutai Adrián (Tomracing Motorsport Team), az IMRC és Alpok-Adria második helyezettje mellett a 2012-es "alpoki-győztes" és magyar bajnok Chrobák János (PAMSE), illetve a 2007-ben Európa-bajnok Győrfi Alen (H-Moto Team) tartozik.

A nyílt ob versenynaptárában a Hungaroring, a Pannoniaring és a Slovakiaring mellett a csehországi Most szerepel.

Austintól a Slovakiaringig nyeregben a motorosok

Ez a hétvége a gyorsaságimotorosok ünnepe lesz: az amerikai Austinban folytatódik a MotoGP-sorozat, a spanyolországi Aragónban a Superbike-mezőny gurul pályára - négy magyarral az indulók között -, Szlovákiában pedig az utóbbi évek legerősebb összetételében rajtol a megreformált magyar bajnokság.

A fő kérdés Austinban: vajon folytatódik-e a királykategóriában a címvédő spanyol Marc Marquez és a kilencszeres világbajnok, Valentino Rossi csatája, vagy ezúttal már a két csapattárs, Dani Pedrosa és Jorge Lorenzo is képes lesz beleszólni az elsőségbe? Marquez még mindig érzi a törését, ennek ellenére magabiztosan várja az európai idő szerint vasárnap esti futamot, Rossitól pedig fűti a visszavágás vágya: "A Katari Nagydíj után, amikor századok döntöttek Marc javára, nagyon várom a futamot. Érzek magamban annyit, hogy megint az elsőségért harcoljak" - jelentette ki a Dottore.

A spanyolországi Aragónban négy honfitársunkért is izgulhatunk. A Superbike-vb csúcskategóriájában áll rajthoz a BMW Racing Team Toth, melynek két magyar pilótája, ifjabb Tóth Imre és Sebestyén Péter - aki a kategória történetének második legfiatalabb vb-résztvevője - egyaránt a pontszerzésre hajt, ami nagy bravúr lenne tőlük.

A vb két betétfutamában, a Superstock 1000-ben és a Superstock 600-ban is akad magyar induló. Az ezreseknél Németh Balázs a tegnapi szabadedzéseken a hatodik legjobb időt motorozta, míg a hatszázasok között a nemrég alapított Talmácsi Racing ifjú tehetsége, Bódis Richárd célkitűzése a pontszerzés. Mindeközben a Slovakiaringen elrajtol a hétfordulós nyílt gyorsaságimotoros ob, amelyet az elmúlt három évhez hasonlóan a szlovákkal közösen szervez a magyar szövetség, ráadásul egy füst alatt bonyolítják az úgynevezett IMRC - magyar, romániai, szlovák, cseh és lengyel versenyzőknek kiírt - nemzetközi sorozat futamait, így a mezőny népes lesz.

Fekete János, a Magyar  Motorsport  Szövetség (MAMS) gyorsasági szakágának vezetője úgy véli, várhatóan Superstock 600-ban lesz a legnagyobb a küzdelem a bajnoki címért. Az esélyesek közé a címvédő Gyutai Adrián (Tomracing Motorsport Team), az IMRC és Alpok-Adria második helyezettje mellett a 2012-es "alpoki-győztes" és magyar bajnok Chrobák János (PAMSE), illetve a 2007-ben Európa-bajnok Győrfi Alen (H-Moto Team) tartozik.

A nyílt ob versenynaptárában a Hungaroring, a Pannoniaring és a Slovakiaring mellett a csehországi Most szerepel.