Red Bull;Ferrari;Nemzetközi Automobil Szövetség;Daniel Ricciardo;Stefano Domenicalli;

2014-04-16 07:53:00

Alonso fúrta ki főnökét

Továbbra is forrnak az indulatok a Formula 1-ben, holott már itt lenne az ideje, hogy mindenki figyelme a világbajnoki küzdelemre fókuszáljon. Sajtóinformációk szerint Stefano Domenicallinak azért kellett távoznia a Ferrari csapatvezetői székéből, mert Fernando Alonso őt okolta a sikertelenségért. A Red Bull végleg csatát veszített a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) szemben, így végleges Daniel Ricciardo kizárása a szezonnyitó ausztrál futamon. A pilóták viszont végre összefogtak, és akár a közös sztrájkot sem zárják ki, amennyiben valamelyikükkel szemben a csapata komoly adósságot halmoz fel.

Úgy tűnik, a Ferrari korábbi csapatfőnökének hételeji távozása igencsak felkorbácsolta a hangulatot szerte a világban. Az egy dolog, hogy az utódának kinevezett Marco Mattiaccit egyáltalán nem tartják karizmatikus vezetőnek - noha nem is ismerik az olasz autógyár dél-amerikai régiójának elnökét -, már most azt találgatja mindenki, ki lehet a valódi jelölt a poszt betöltésére.

Schumachert elzárják a külvilágtól

Úgy tűnik, közeledhet Michael Schumacher felépülésének újabb lépcsőfoka. A hétszeres világbajnok menedzsere, Sabine Kehm ugyanis bejelentette, Schumacher pillanatokra éber és a tudatosság jeleit mutatja, és már az is szóba került vele kapcsolatban, hogy ha majd elhagyhatja a grenoble-i kórházat, a nyilvánosságtól teljes mértékben elzárva folytatja rehabilitációját. A média tisztességes felének köszönetet mondott a család nevében a korrekt híradásokról, míg nem rejtette véka alá, nagyon idegesíti őket a valóságtól teljesen eltérő találgatások, valamint azok a próbálkozások, hogy néhány újságíró vagy fotós bejusson a kómában fekvő Schumacherhez.
Mindenesetre a gyógyulást biztos elősegíti, hogy a hétszeres világbajnok 15 esztendős fia, édesanyja leánykori nevén, Mick Betsch-ként rajthoz állva Olaszországban a hétvégén győzött egy gokartversenyen, sikerét pedig édesapjának ajánlotta. Az ifjabb Schumacher korábbi szokásának megfelelően ezúttal is versenyzett.

Az olasz Autosprint szakírója szerint Gerhard Berger lehet a befutó, míg az Auto Motor und Sport más olasz lapokkal együtt Ross Brawn visszatérését vetítik előre. Viszont egy dologban megegyeznek a hírek, miszerint Domenicali távozásának hátterében Fernando Alonso elégedetlensége állhat.

A kétszeres világbajnok ugyanis egyre türelmetlenebb, és úgy véli, pályafutása legszebb éveiben nem a középmezőny elején kéne küzdenie egy ilyen patináns istálló versenyzőjeként. „Mindenki tudja, hogy a spanyol mennyire becsvágyó, és most úgy érzi, lassan kifut az időből. Jelenleg karrierje csúcsán van, de évek óta képtelen bajnokságot nyerni” – jegyezte meg a brit szakíró, James Allen, aki szerint Mattiacci elsődleges feladata Fernando Alonso Maranellóban tartása lesz.

A Ferrari tehát új csapatfőnökkel, míg a Red Bull immár biztosan Daniel Ricciardo véglegesen elveszített pontjaival vág neki a hétvégi Kínai Nagydíjnak, ugyanis az FIA fellebbviteli bírósága helyben hagyta a versenybíróság ausztráliai ítéletét, így Daniel Ricciardo és a Red Bull nem kapja vissza melbourne-i második helyét, valamint az érte járó pontjait.

„A bíróság meghallgatta a feleket, megvizsgálta az álláspontjukat, és úgy döntött, helybenhagyja a versenybírák 56-os számú döntését, mely a Red Bull Racing 3-as rajtszámú autójának a 2014-es Ausztrál Nagydíjról történő kizárásáról rendelkezett” – állt a szövetség rövid közleményében.

A Red Bull ugyan elfogadta a bíróság ítéletét, de ugyanakkor csalódottan távozott a tárgyalásról. „Nagyon sajnáljuk Danielt, hogy nem kapja meg a 18 pontját, amit megérdemelt. Továbbra is keményen dolgozunk, mostantól már a hétvégi Kínai Nagydíjra összpontosítunk” – közölte a Red Bull.

Mindeközben a versenyzők komoly döntést hoztak meg, miszerint mostantól kezdve akár a kollektív sztrájk fegyveréhez is hozzányúlnak, amennyiben egy csapat huzamos ideig komoly tartozást halmoz fel valamelyik piklótával szemben. A közös fellépésről azért döntöttek, mert Kimi Räikkönen továbbra sem kapta meg a Lotustól teljes bérét, valamint Romain Grosjean, Nico Hülkenberg, Adrian Sutil és Kobajasi Kamui is a fizetésére vár.

A kérdésben a versenyzők Bernie Ecclestone segítségét is kérték, ám a brit üzletember nem kívánt belefolyni ezen témába, mondván, a versenyzőknek és a csapatoknak kell egyezségre jutniuk a kérdésben.