Budaörs;Német Szilárd;rezsibiztos;

2014-04-16 20:57:00

Pert vesztett Budaörsön a rezsibiztos

Pert nyert a Budaörsi Településgazdálkodási (BTG) Kft., miután fellebbezett az állítólag rosszul kiállított közüzemi számlák miatt rá kirótt 101 millió forintos büntetés ellen – közölte az MTI-vel a Budapest Környéki Törvényszék szóvivője szerdán.

Koszta János elmondta, hogy a Budapest Környéki Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság (BKKMB) kedden hozta meg ítéletét, amely szerint a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) és az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság jogszabálysértő módon kötelezte a BTG Kft.-t kötbér megfizetésére. Hozzátette: a cég nem sértette meg a rezsicsökkentés végrehajtásáról szóló törvényt, a jogszabályban foglalt tájékoztatási kötelezettségének maradéktalanul eleget tett. 

Budaörs önkormányzatának sajtóreferense szerdán az MTI-t arról tájékoztatta, hogy pert nyert a BTG Kft., miután fellebbezett a közigazgatási bíróságnál. 

Nagy Ildikó Emese felidézte: tavaly szeptemberben jelentette be Németh Szilárd fideszes parlamenti képviselő, rezsicsökkentésért felelős kormánybiztos, hogy több mint félmilliárd forintnyi kötbér megfizetésére köteleztek országszerte tíz távhőszolgáltató céget hibás számlázás miatt. Az ok az volt, hogy az általuk kiállított számlakép állítólag nem felelt meg tökéletesen az előírtaknak, ezért a szolgáltatások előfizetői nem tudhatták meg pontosan, hogy mennyi rezsimegtakarítást értek el. 

Pest megyében négy szolgáltatónál állapítottak meg jogszabálysértést, köztük a BTG-nél, és számlánként 10 ezer forint megfizetésére kötelezték – idézte fel a kommunikációs vezető. A város polgármestere, Wittinghoff Tamás (Budaörs Fejlődéséért Egyesület) azonnal nyilatkozatban tiltakozott az eljárás miatt, hangsúlyozva: a tetemes bírsággal egy jól működő szolgáltatót kergetnének csődhelyzetbe a 30 ezres lélekszámú Budaörsön. A büntetés mértékével kapcsolatban kitért arra is, hogy a jelentősebb, országos és regionális energiaszolgáltatókat 3-10 millió forint közötti bírságokkal sújtották. Emlékeztetett arra is, hogy négy hónapon át rendre beküldték a számlamintákat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz, és onnan nem jeleztek semmiféle hibát.

A keddi ítélet egyértelműen Budaörsnek adott igazat, a döntés ellen fellebbezésnek helye nincs – közölte Nagy Ildikó Emese.