Komjáthi Imre a Közmunkás Szakszervezet társelnöke

Publikálás dátuma
2014.04.18. 07:30

Ön is tud arról, hogy harmadára csökkenhet a közmunkások száma? 

Igen, már tájékoztattak a polgármesterek. Azok alapján, amit ők tudnak, drasztikus csökkenés várható. A legrosszabb félelmünket látjuk beigazolódni: csak a kampány részei voltak a közmunkások. Sok jel utalt erre, például az értelmetlen, semmire nem jó képzések. Az egyik településen - ahol nincs kazán - kazánszerelői képzést szerveztek; az oktatók közölték, nem tudják megoldani a helyszíni oktatást, és laptopon mutatták meg, hogy néz ki egy igazi kazán és egy kazánház.

Szerző

Az I.M.G.-re írták a paksi médiatendert?

Három nappal az után döntöttek arról, hogy ki végzi majd az MVM Paks II. médiakampányát, mint ahogy Orbán Viktor miniszterelnök és Vlagyimir Putyin orosz elnök január 14-én megállapodott, hogy Oroszország építi a paksi atomerőmű két új reaktorát és 10 milliárd euró hitelt is nyújt hozzá.

Az MVM Paks II. Atomerőmű Fejlesztő Zrt. által az idei médiatervezési és médiavásárlási feladatokra, hirdetmény közzétételével indult tárgyalásos közbeszerzési eljárás kiírása 2013. november 7-én jelent meg a Közbeszerzési Értesítőben. Az egyetlen ajánlat I.M.G. Inter Media Group Kft.-től érkezett. Így az április 16-i számban nem meglepő, hogy az IMG-t hozták ki győztesnek.
Az effajta közbeszerzés két szakaszból áll: az elsőben a kiíró dönt a jelentkezők alkalmasságáról, a másodikban az elsőn túljutottak tehetnek ajánlatot.

Az ajánlattételi szakaszba már csak az IMG pályázhatott. Bár a közbeszerzési törvény egyértelműen kimondja: az értékelés szempontja, módszere, nem torzíthatja a versenyt, nem sértheti az esélyegyenlőséget, ám a kiírónak lehetősége van olyan részletes alkalmassági feltételeket meghatározni, amelynek csak egy cég felelhet meg. A több tucat alkalmatlansági feltétel közül, csak néhányat említünk.

A részvételre jelentkező alkalmatlan, ha a médiatervezési vagy médiavásárlási tevékenységgel elért nettó árbevétele az utolsó három üzleti évben összesen nem érte el az 500 millió forintot. Rendelkeznie kell legalább egy, országos szintű médiakampányhoz kapcsolódó, teljesített referenciával, amely értéke legalább a 260 millió forint volt, és egy nettó 80 millió forintot "érő" környezettudatosságra nevelő médiakampányt is magáénak kell tudnia. Tovább szűkítette a lehetséges jelentkezők körét, hogy a pályázónak speciális szoftverekkel kell rendelkeznie, ami alkalmas televíziós nézettség mérésére, spot monitoringra, reklámköltés mérésére, célcsoportok elemzésére, sajtó-optimalizációra, továbbá közterületi célcsoport alapú, felületszintű kampánytervezésre.

Korábban az IMG nyerte el az MNB növekedési hitelprogramot népszerűsítő kampányát, illetve összesen több mint 231 millió forintot költött el a kormány nevében a Magyarország jobban teljesít-hirdetések elhelyezésére. A második Orbán-kormány hivatalba lépése óta legalább 10 milliárd forint elköltésére kapott megbízást az IMG, s nagyrészt ennek köszönhető, hogy magyar viszonylatban is kicsinek számító médiaügynökségből a piac egyik meghatározó szereplőjévé lépett elő.

Szerző

Az I.M.G.-re írták a paksi médiatendert?

Három nappal az után döntöttek arról, hogy ki végzi majd az MVM Paks II. médiakampányát, mint ahogy Orbán Viktor miniszterelnök és Vlagyimir Putyin orosz elnök január 14-én megállapodott, hogy Oroszország építi a paksi atomerőmű két új reaktorát és 10 milliárd euró hitelt is nyújt hozzá.

Az MVM Paks II. Atomerőmű Fejlesztő Zrt. által az idei médiatervezési és médiavásárlási feladatokra, hirdetmény közzétételével indult tárgyalásos közbeszerzési eljárás kiírása 2013. november 7-én jelent meg a Közbeszerzési Értesítőben. Az egyetlen ajánlat I.M.G. Inter Media Group Kft.-től érkezett. Így az április 16-i számban nem meglepő, hogy az IMG-t hozták ki győztesnek.
Az effajta közbeszerzés két szakaszból áll: az elsőben a kiíró dönt a jelentkezők alkalmasságáról, a másodikban az elsőn túljutottak tehetnek ajánlatot.

Az ajánlattételi szakaszba már csak az IMG pályázhatott. Bár a közbeszerzési törvény egyértelműen kimondja: az értékelés szempontja, módszere, nem torzíthatja a versenyt, nem sértheti az esélyegyenlőséget, ám a kiírónak lehetősége van olyan részletes alkalmassági feltételeket meghatározni, amelynek csak egy cég felelhet meg. A több tucat alkalmatlansági feltétel közül, csak néhányat említünk.

A részvételre jelentkező alkalmatlan, ha a médiatervezési vagy médiavásárlási tevékenységgel elért nettó árbevétele az utolsó három üzleti évben összesen nem érte el az 500 millió forintot. Rendelkeznie kell legalább egy, országos szintű médiakampányhoz kapcsolódó, teljesített referenciával, amely értéke legalább a 260 millió forint volt, és egy nettó 80 millió forintot "érő" környezettudatosságra nevelő médiakampányt is magáénak kell tudnia. Tovább szűkítette a lehetséges jelentkezők körét, hogy a pályázónak speciális szoftverekkel kell rendelkeznie, ami alkalmas televíziós nézettség mérésére, spot monitoringra, reklámköltés mérésére, célcsoportok elemzésére, sajtó-optimalizációra, továbbá közterületi célcsoport alapú, felületszintű kampánytervezésre.

Korábban az IMG nyerte el az MNB növekedési hitelprogramot népszerűsítő kampányát, illetve összesen több mint 231 millió forintot költött el a kormány nevében a Magyarország jobban teljesít-hirdetések elhelyezésére. A második Orbán-kormány hivatalba lépése óta legalább 10 milliárd forint elköltésére kapott megbízást az IMG, s nagyrészt ennek köszönhető, hogy magyar viszonylatban is kicsinek számító médiaügynökségből a piac egyik meghatározó szereplőjévé lépett elő.

Szerző