"Ismét jöttek a francia felmérők, megvolt a nagy attrakció, amikor daruval felborították a hajót, s nekem ki kellett belőle jönnöm, majd visszaállítanom. Ez minden probléma nélkül, két perc alatt sikerült" - közölte Fa Nándor. A hajónak meg kell felelnie a versenyeket szervező IMOCA szigorú, mintegy 100 oldalas szabályzatának, a felmérő bizottság már az építés közben is ellenőrizte ennek a betartását. A 27 méteres árboc felszerelésével lezárul a felmérési sorozat, s a hétvégén kerül sor a névadó ünnepségre.
"Izgalmas, dolgos időszak zárul le bennem, s az egész csapatban ezzel. Innentől a vitorlázásé a főszerep, hogy mindazt, amit elméletben tudunk a hajóról, átültessük a gyakorlatba" - nyilatkozott a 60 éves magyar hajós. Hozzátette, szerette volna, ha kicsit hosszabb ideig tud felkészülni az első versenyre, a június 1-jén rajtoló New York-Barcelona Atlanti-óceánt átszelő páros megmérettetésre, melyen társa a volt olimpikon Goszleth Marcell lesz.
"A behajózás után Gibraltárban még legalább két napot el kell tölteni. Jó idő esetén két hét, rossz időben három hét, amíg átérünk Amerikába, így elérhetem a rajtot, de nem kényelmesen" - mondta, jelezve, B terv nincs, mindenképpen oda akar érni időben. Fa Nándor ezután több, a 60 lábas sorozatba tartozó pontgyűjtő versenyen is szeretne indulni, a végső cél pedig a 2016-17-es Vendée Globe szóló, nonstop földkerülő verseny lesz. A legkeményebb vitorlázó megmérettetés 1992-93-as kiírásában a magyar hajós - legjobb nem franciaként - az ötödik helyen ért célba.
Fa Nándor 2012 decemberében jelentette be: 15 év után úgy döntött, hogy ismét tengeren fog versenyezni.