munka;felmérés;Audi;

2014-04-23 19:09:00

Az autóiparban dolgozna a legtöbb magyar

Az Audi a legvonzóbb cég Magyarországon, és egyben a Randstad Award hazai nyertese a világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján. A munkahely kiválasztásakor elsődleges szempontként a bér és a juttatások szerepelnek, megelőzve a foglalkoztatás biztonságát.  

A magyar munkavállalók 67 százaléka szeretne az Audinál dolgozni, ezzel az eredménnyel a vállalat elnyerte hazánkban a legvonzóbb munkáltatónak járó Randstad Awardot. A világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján a győri autógyár több szempontból is az élre került: a megkérdezettek szerint Magyarországon az Audira jellemző leginkább, hogy versenyképes bért és juttatásokat biztosít, hogy hosszú távon is garantálja a foglalkoztatást, illetve hogy megfelelő képzést nyújt az alkalmazottainak.

„Ha így értékelnek egy vállalatot, az azt jelenti, hogy a legjobb munkaerőből toborozhat és így komoly versenyelőnyre tehet szert” – értékelte az eredményeket az április 22-én rendezett díjátadó gálán Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. Az első helyezettnek járó különleges trófeát, amely apró arany emberalakokból áll és a munkavállalók sokaságát jelképezi, az Audi Hungaria személyügyi marketingért és nemzetközi kiküldetésekért felelős vezetője, Manuela Meske-Schubert vette át.

A hazánkban első alkalommal végzett felmérés szerint a leginkább környezet- és társadalomtudatos munkaadónak a Mercedes-Benz, a legérdekesebb munkalehetőséget kínáló vállalatnak pedig az IBM bizonyult 2014-ben. A saját szektorában elért legjobb eredményért különdíjat kapott a Samsung Electronics, a Richter Gedeon, a Magyar Telekom és a Nestlé.

Az autóiparban akarunk a legtöbben dolgozni

A felmérés eredményei szerint az autóipari vállalatok még a telephelyüktől távol is nagy népszerűségnek örvendenek. Az Audi számít a legvonzóbb munkahelynek még a Dél-Dunántúlon is, a győri vállalatot csak a Mercedes-Benz tudta megelőzni Közép- és Észak-Magyarországon. Más szektorban tevékenykedő cégek közül a második helyig csak a Samsung Electronics és a Nokia tudott eljutni a Közép-Dunántúlon, illetve a Dél-Alföldön.

Ez alapján nem meglepő, hogy a szektorokat tekintve minden demográfiai csoportban az autóipar a legnépszerűbb a magyar munkavállalók körében. A második-harmadik helyen már kevésbé egysíkú a kép: az alacsonyabb végzettségűek és a férfiak inkább a gyártás-termelés területén szeretnének állást kapni, míg a magasabb végzettségűek, a nők és az idősebbek a gyógyszer- és vegyiparban helyezkednének el szívesebben. A nonprofit szektor elsősorban a fiatal munkavállalók körében népszerű, akiknek különösen fontos, hogy érdekes munkát végezhessenek.

A fizetés dönt az állásra jelentkezésnél

A kutatásból kiderült, hogy az állásajánlatok közötti választásnál a magyar munkavállalók 41 százaléka a fizetés alapján dönt, csak minden hatodik válaszadónál elsődleges szempont az, hogy a munkaadó hosszú távon is tudja-e garantálni a foglalkoztatást. „Ez nem magyar sajátosság, globális szinten hasonló tendenciák figyelhetők meg. A válság idején a foglalkoztatás biztonsága a legfontosabb szempont, míg a gazdasági fellendüléskor az emberek mindinkább a fizetésre koncentrálnak” – tette hozzá Baja Sándor.