jogsértés;Főgáz;MEKH;

2014-04-24 07:23:00

Ügyfélszolgálati hiányosságok a Főgáznál

Több ponton is hiányosságot talált a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a Fővárosi Gázművek Zrt. ügyfélkezelési tevékenységében. A társaságnak 60 napja van, hogy megszüntesse a jogsértő gyakorlatokat.

A hivatal egyebek mellett kötelezte a szolgáltatót, hogy folyamatosan fokozott figyelemmel kövesse a visszakapcsolásra vonatkozó határidők teljesülését. A határozat értelmében emellett a Főgáznak mintegy húsz településen kell ügyfélszolgálati irodát vagy ügyfélszolgálati fiókirodát nyitnia, illetve biztosítani az ügyfélforgalom számára nyitva álló helyiségben a panaszfelvétel lehetőségét, továbbá tájékoztató anyagok, formanyomtatványok, valamint az ügyfélszabályzat elérhetőségét. "Súlyos fogyasztóvédelmi hibákat nem, de kisebbeket nagy számban talált az energetikai hivatal a Főgáz működésének átvizsgálásakor" – mondta Németh Szilárd fideszes országgyűlési képviselő szerdai, budapesti sajtótájékoztatóján.

A 49 százalékban állami tulajdonban lévő Főgázt a fogyasztóvédelmi hatóság is vizsgálta, valamint annak földgázelosztási kft-jét - tette hozzá Németh Szilárd. Megállapította, hogy január 1-je óta csaknem 630 ezer fogyasztási helyre nem küldtek megfelelő számlaképű számlát, sok helyen pedig nem tüntették fel helyesen az alapdíj összegét. Számos probléma volt a bediktált fogyasztás elszámolásával is.

Kérdés, hogy milyen súlyú büntetés kiszabása várható a fővárosi-állami tulajdonú cégnél, mert mint emlékezetes, csak a hibásnak vélt - és kisebb számú - számlakép miatt több helyi hőszolgáltató is 10-100 millió forintos bírságot kapott.