A felmérést készítő cég tájékoztatása szerint a magyar munkavállalók 67 százaléka szeretne az Audinál dolgozni. Ezzel az eredménnyel a vállalat elnyerte Magyarországon a legvonzóbb munkáltatónak járó Randstad Awardot.
A világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján a győri autógyár több szempontból is az élre került: a megkérdezettek szerint Magyarországon az Audira jellemző leginkább, hogy versenyképes bért és juttatásokat biztosít, hogy hosszú távon is garantálja a foglalkoztatást, illetve hogy megfelelő képzést nyújt az alkalmazottainak.
"Ha így értékelnek egy vállalatot, az azt jelenti, hogy a legjobb munkaerőből toborozhat és így komoly versenyelőnyre tehet szert" - idézi az összegzés Baja Sándort, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatóját.
A Magyarországon első alkalommal végzett felmérés szerint a leginkább környezet- és társadalomtudatos munkaadónak a Mercedes-Benz, a legérdekesebb munkalehetőséget kínáló vállalatnak pedig az IBM bizonyult 2014-ben. A saját szektorában elért legjobb eredményért különdíjat kapott a Samsung Electronics, a Richter Gedeon, a Magyar Telekom és a Nestlé.
A felmérés eredményei szerint az autóipari vállalatok még a telephelyüktől távol is nagy népszerűségnek örvendenek. Az Audi számít a legvonzóbb munkahelynek még a Dél-Dunántúlon is, a győri vállalatot csak a Mercedes-Benz tudta megelőzni Közép- és Észak-Magyarországon. Más szektorban tevékenykedő cégek közül a második helyig csak a Samsung Electronics és a Nokia jutott el a Közép-Dunántúlon, illetve a Dél-Alföldön. Ez alapján nem meglepő, hogy a szektorokat tekintve minden demográfiai csoportban az autóipar a legnépszerűbb a magyar munkavállalók körében.
A kutatásból kiderült, hogy az állásajánlatok közötti választásnál a magyar munkavállalók 41 százaléka a fizetés alapján dönt. Csak minden hatodik válaszadónál elsődleges szempont az, hogy a munkaadó hosszú távon is tudja-e garantálni a foglalkoztatást. "Ez nem magyar sajátosság, globális szinten hasonló tendenciák figyelhetők meg" - vélekedett Baja Sándor.