oktatás;iskolarendszer;szülők;

2014-04-30 10:00:00

Mit vár a szülő az iskolától?

 Arról, hogy az iskolának a gyermek fejlődését kell-e elősegítenie, vagy inkább az a feladata, hogy fegyelemre tanítsa, megoszlik a szülők véleménye aszerint is, hogy a Föld melyik részén élnek.

Ázsiában a fegyelem áll az első helyen. Indonéziában, például, a szülők 69 %-a gondolkodik így, Malajziában 64 %‚ Hongkongban  62 %‚ Szingapúrban 52 %. A nyugatiak, az angolokkal és a franciákkal az élen, inkább a gyermek kiteljesítésére szavaznak.

A HCB / Human Social Culture Behavior/ 15 ország szülőit kérdezte meg az oktatással kapcsolatos elvárásaiktól.

 A felmérésből kiderült, hogy a gyermek iskoláztatása minden szülő számára az első számú prioritás, de míg a brazilok, a kínaiak, a törökök vagy a malájok ezt a legjobb beruházásnak tekintik, ez nem elsőrendű szempont a franciáknál és az angoloknál. - írja a Le Figaro.

 E felfogásbeli különbség következménye, hogy a taníttatás problémája nem egyformán stresszeli a szülőket. Átlagosan ötből két szülő stresszelt, Tajvanon, például a 69 % az, míg Franciaországban csak a 17 %. Franciaország egy paradoxonnal is megkülönbözteti magát: itt tartják a legfontosabbnak az idegen nyelvek tanulását, ugyanakkor itt hajlanak a szülők a legkevésbé arra, hogy idegenben hagyják tanulni a gyermekeiket. A franciák azok is, akik nagyon szigorú kritikával illetik saját oktatási rendszerüket: alig 18%-uk helyezi a világ három legjobbjai közé. Jobbnak tartják a német, az amerikai és az angol oktatási rendszert.

 Az amerikai oktatás viszi a pálmát világviszonylatban is. A szülők 51 %-a tartja a legjobb színvonalúnak, míg az angolra 8 %‚ a németre 27%, az ausztrálra 25 % és a japánra 25 % szavaz.