Most azonban egy régi ötlet, a költségcsökkentés okán azt tervezik, hogy a pénteki napon egy szabadedzéssel kevesebbet rendeznek meg. Az ötletet a kiscsapatok és Jean Todt, az FIA elnöke is üdvözölte, így most az istállókon a sor, hogy két hét alatt kidolgozzák a fent említett változás részleteit.
Azt már most tudni lehet, hogy a péntek délelőtti, 90 perces tréninget törölnék el, ugyanakkor arról is szó van, hogy kibővítik a parc ferme-időszakot, azt az időt, amikor nem nyúlhat senki az autókhoz, és már a pénteki szabadedzést követően nem lehetne az autókon változtatni.
Ugyanakkor a hanghatás mellett a látványon is javítanának a szakemberek, így a tervek szerint rövidesen visszatérhetnek a szikrázó versenygépek, az izzó féktárcsák és a hátsó vezetőszárny mögötti, szemmel is látható légáramlatok.
Hogy ezekre mikor kerülhet sor, azt senki sem tudja, mindenesetre a szabálymódosításokról nemsokára Londonban tárgyalnak majd az illetékesek.
Elhunyt a leglassabb
Ugyan csak két futamot teljesített annak idején, a nevét örökre beírta az F1 történelemkönyvébe Al Pease, aki tegnap elhunyt.
A 92 éves kanadai pilóta azzal vált ismertté, hogy ő volt a sportág leglassabb versenyzője, az egyetlen, akit azért zártak ki 1969-ben a hazai futamáról, mert túl lassú volt, míg 1967-ben a Mosport Parkban rendezett 90 körös versenyen ugyan célba ért, de 43 körös hátrányt szedett össze.
Al Pease ennek ellenére hazájában sikeres autóversenyzőnek számított, nemzeti szinten több különféle kategóriában bajnok volt, és 1998-ban a Kanadai Motorsport Hírességek Csarnokába is felvételt nyert.