Előfizetés

Hat lakóházat ürítettek ki egy robbanótest miatt

Nem tartalmazott robbanóanyagot az a nyolc centiméter átmérőjű magyar gyakorló aknavetőgránát, amit szerdán találtak a XI. kerületi Sasadi út egyik építkezésnél - közölte a honvédség tűzszerész alakulatának kommunikációs tisztje.

Várkonyi Melinda tájékoztatása szerint a szerkezet beazonosítása idejére hat lakóházat kellett kiüríteni száz méteren belül, ez 17 embert érintett. A forgalmi lezárást megszüntették és a lakók is visszatérhettek otthonaikba. A gránátot a tűzszerészek elszállítják.

Titkos vevőé a Kapuvári húsgyár vagyona

Eredményes volt az egykori kapuvári húsgyárat működtető két társaság vagyonára kiírt, sorrendben ötödik pályázat. A Nemzeti Reorganizációs Nonprofit (NRN) Kft. heteken belül aláírhatja a vevővel a szerződést - erősítette meg a távirati iroda  értesülését az NRN ügyvezetője.

Kovács Csaba elmondta: egyes elemekre és a teljes vagyonra is két-két pályázat érkezett az április végi beadási határidőig. Utóbbiak egyike formai okokból érvénytelen volt, a másikat viszont a Kapuvári Hús Zrt. és a Kapuvári Bacon Kft. felszámolóbiztosaival elfogadták. 

Az ügyvezető - tekintettel arra, hogy a pályázóval még nem kötötték meg a szükséges szerződéseket - sem a nyertes kilétéről, sem a vételárról nem kívánt nyilatkozni. Annyit elárult, hogy részben külföldi tulajdonú vállalkozásról van szó, amely nem tartozik az ismert húsipari cégek körébe. Kovács Csaba megjegyezte: a pályázó kötelezettséget vállalt a gyár újraindítására, de a vételár is olyan összegű, hogy az alapján nem a vagyon értékesítésére törekszik a vevőjelölt.

A Kapuvári Hús Zrt. felszámolását a Győr-Moson-Sopron Megyei Bíróság Cégközlönyben közzétett végzése szerint egy 2012. szeptember 17-én, hetekkel a termelés leállása után benyújtott kérelem alapján rendelte el a bíróság. A Kapuvári Hús Zrt. és a Kapuvári Bacon Kft. vagyonát először tavaly áprilisban, majd júniusban hirdették meg, együttesen mintegy kétmilliárd forintért, de egyik esetben sem érkezett érvényes pályázat.

A zrt. vagyonának irányára ezeken a pályázatokon mintegy 1,5 milliárd, a kft.-é körülbelül 450 millió forint volt, de később csökkentették az árat. A határidőig akkor mintegy 120 hitelezői bejelentést nyújtottak be, összesen mintegy 7,6 milliárd forint értékben.

Elátkozott Costa Concordia? - A mentésnél is baleset történt

Elszakadt a zátonyra futott Costa Concordia óceánjáró roncsára rögzített egyik óriás tartály lánca, a hajó stabilitását veszélyeztetve - jelentette a szerdai olasz sajtó. A balesetről a hajóroncs rögzítését végző Titan-Micoperi amerikai-olasz cég mérnökei szerdán nyilatkoztak többek között a SkyTg24 olasz hírtelevíziónak.

Elmondták, hogy kedden késő délután elszakadt a Costa Concordia hajóroncsának oldalára rögzített egyik tartály lánca, amely a víz alatt húzódott. A tartály megdőlt, a víz alá süllyedt majd ismét a felszínre emelkedett, nekiütközve a hajót övező állványoknak, amelyeket ledöntött. Személyi sérülés nem történt. 

A műszaki szakértők szerint a tartály lánca túl feszes volt, ezért egyszerűen "kipattant" a helyéről. A Titan-Micoperi belső vizsgálatot indított, a tartályt már el is távolították. Azon hatalmas méretű - 800 tonna súlyú -, 32 méter hosszú és 11 méter széles konténerek egyikéről van szó, amelyeket a Costa Concordia hajóroncsának két oldalára rögzítenek folyamatosan. Ezek a tartályok tartják egyensúlyban a 2012. január 13-án elsüllyedt Costa Concordia hajótestét, amelyet tavaly szeptember 17-én emeltek ki a tengerből és egyenesbe állítottak .

Szeptembertől a tengerjáró egyik oldalára már 11 tartályt rögzítettek, másik oldalára kettőt. Az utóbbiak egyike volt a mostani balesetben leszakadt S13-as tartály. Összesen harminc tartály felszerelése kell ahhoz, hogy a hajót teljesen stabilizálják és ezt követően el tudják vontatni.  A tervek szerint a Costa Concordiát idén nyárra akarták elvontatni Giglio-szigetének partjaitól, de a baleset tovább lassíthatná a munkát. Az olasz kormány még azt sem hozta nyilvánosságra, hogy a hajóroncsot melyik olasz vagy külföldi kikötőbe szállítanák szétszerelésre.

A part menti sziklának ütközött Costa Concordia kapcsán a peres eljárás tavaly tavasszal kezdődött. A vádlottak padján a katasztrófa egyetlen felelőseként Francesco Schettino volt kapitány ül. A Costa Concordia hajótársaság vezetői és a hajó többi tisztje vádalkut kötött, és mindegyikük szabadlábon van.