Az ausztrál koordináló bizottság vezetésével újra összeültek a légügyi szakértők, hogy áttekintsék a helyzetet és meghatározzák a további kutatási irányt. Jelen voltak a brit Inmarsat műholdas kommunikációs cég szakemberei is, ők segítettek leszűkíteni a kutatási területet az Indiai-óceán déli részén.
A malajziai repülő rejtélyes eltűnése nyomán a légitársaságok felülvizsgálhatják a gépek követésének gyakorlatát. A kuala lumpuri torony 17 percig észre sem vette, hogy egy utasszállító eltűnt a radarról, s csak további négy óra elteltével riadóztatott. Indiában szerdán valamennyi légitársaságot utasították, hogy valamennyi gépük haladását valós időben kövessék nyomon, hogy hasonló eset ne fordulhasson elő. A légtér azon területén is meg kell oldani a követést, amelyet a radarok nem fednek le. A gépek személyzetének 15 percet meg nem haladó időközönként be kell jelentkezniük az irányítótoronynál.
Egy CNN-felmérés szerint az amerikaiak 51 százaléka elfogadja, hogy az MH370-es járat ott zuhant le, ahol éppen keresik, 49 százalék szerint azonban valahol máshol kellene kutatni a roncsok után. Az amerikai közvélemény 79 százaléka szerint senki nem élte túl a katasztrófát. Minden tizedik amerikai ugyanakkor úgy véli, „földönkívüliek” tüntethették el a gépet, 42 százalék gépeltérítésre gyanakszik. A megkérdezettek 69 százaléka szerint tovább kell keresni az eltűnt Boeinget.