Az ügy lényege: a gyanú szerint Ecclestone 44 millió dollárt fizetett Gerhard Gribkowskynak azért, hogy az F1 többségi tulajdonjogait birtokló Bayern LB részvénypakettjét szándékosan a piaci ár alá értékelje.
Ez hozzásegítette az Ecclestone-hoz közeli CVC Capital Partnerst, hogy megvegye az F1-es részvényeket. "Az ajánlat egyértelműen tőle származott, én pedig elfogadtam azt" - közölte meghallgatásán a korábbi bankár, aki éppen az alulértékelés és a kenőpénz elfogadása miatt van most börtönben.
Gribkowsky elismerte, az nem volt tiszta számára, hogy Ecclestone mit vár el cserébe ezért az összegért, ráadásul azt sem tagadta, hogy részt vállalt a brit milliárdos adóügyeinek a megszellőztetésében, ám állítása szerint sosem zsarolta ezzel Ecclestone-t.
Az F1 ura mindenesetre nem áll jól, és a müncheni bíróság minden zokszó nélkül évekre elítéli, ha bebizonyosodik a bűnössége.
Persze azért itt is van egy kiút: a német törvények szerint a bűnösség beismerése és egy komoly pénzösszeg kifizetése - állítólag ez nagyjából 400 millió dollár - esetén Ecclestone elkerülheti a szabadságvesztést. Beismerésről azonban egyelőre szó sincs.
Hangerősítős kipufogó
Az idei második, szezon közbeni teszten, Barcelonában végre kipróbálhatta a Mercedes az új kipufogóját, amitől a sportágban mindenki azt várja, valamit visszahoz az F1-es autókra korábban jellemző hangjából.
A német istálló mellett a helyszínen egy hangszakértőkből álló csapat segít abban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szakembereinek, hogy a V6-os turbófeltöltős erőforrásokat hangosabbá tehessék.
A Mercedes "hangerősítő" kipufogóját - amit máris elneveztek trombitának - a többieknek is ki kell próbálni ahhoz, hogy valamikor használatba kerülhessen az újítás.
Erre a Brit Nagydíj után kerülhetne sor, és ha mindenki rábólint, akkor szabálymódosításra lesz szükség, hiszen a jelenleg érvényben lévő paragrafusok nem engedélyezik a kipufogórendszer ilyen mértékű átalakítását.