Népszabadság;Kerényi Imre;Magyar Liberális Párt;Conchita Wurst;

- Kerényi szerint Conchita Wurst lett Róma veszte

Nem támogatná közpénzből az azonos neműek szerelmét propagáló alkotásokat Kerényi Imre miniszterelnöki megbízott, aki ezt a Népszabadságnak adott interjújában fejti ki. Szerinte nem közösségi érdek e jelenség reklámozása, mert elgyengíti a társadalmat – derült ki a Népszabadságnak adott interjújából.

Kerényi azt mondta, az azonos neműek szerelme az emberiség kis részére jellemző, és neki semmi kifogása ez ellen. Ám az  egykori színházi rendező szerint a melegeknek, ahogy azt ő a Kádár-korban tapasztalta, szemérmesen vissza kellene húzódniuk.

E helyett meg akarják magukat mutatni "ezek az emberek", sőt úgy gondolja "túlságosan agresszív" módon teszik ezt, emiatt félti a gyerekeit, az unokáit, sőt a magyarságot és Európát is.

Az egykori rendező az egyik legtöbbet vitatott történetírói kérdésről, a Római Birodalom bukásának okára is megtalálta  a pofon egyszerű magyarázatot.

Nem a nomádok meg-megújuló csapásai, nem is beáramló germákok, a birodalom Keleti és Nyugati fele közti eltérő fejlődés okozta Róma bukását, hanem az, hogy a "fürdőkben dőzsölő a római arisztokraták és polgárok" az akkori Conchita Wurstot hallgatták.

Kerényi szerint "most szintén van világméretekben egy ilyen fellángolás, ez ellen fel kell lépni az egészség, a társadalom, az emberi faj megmaradása érdekében" – fogalmazott.

Kerényi a művészet feladatáról is kifejtette gondolatait: "A művészet a népek tanítója, nem mindegy, hogy gyermekeink mire szocializálódnak, a devianciára vagy az újrateremtés kötelezettségére.

A művészet morális megújító szerepe, a fennálló viszonyok kritikája nemes dolog, de biológiai reprodukcióra szükség van, kell, aki kitermelje a nyugdíjakat és így tovább. Ezt nem lehet veszélyeztetni."

Kerényi szerint "a nemzetek fölötti liberalizmus megpróbálja megvalósítani világméretekben a saját diktatúráját, ami ellen fel kell venni a küzdelmet. Jeles szerzők állítják, hogy ez majdnem olyan diktatúra, mint a náci és a kommunista volt."

A Magyar Liberális Párt erre reagáló közleménye szerint: jeles szerzők biztosan nem ismerik a "liberális diktatúra" fogalmát, a paranoia tüneteit annál inkább.

Épp ezért  utólag kontrollt vezetne be a művészeti produktumok esetében, csökkenteni kell kicsit a közpénzt, "ha valamelyik műhely erősen elmegy a nemkívánatos irányba".

Arra a kérdésre, hogy mindez nem csorbítaná-e a művészet autonómiáját, Kerényi úgy válaszolt, hogy a művész és a hatalom konfliktusa szerinte folyamatos egyeztetés, "örök és gyönyörűséges játék".

A Színművészeti Egyetemtől pedig azért kellene elvenni a pénzt, mert "nincs klasszikus értelemben vett zenész-színészképzés, melyben az énekhang és a tánctudás dominál."

A Szabadság téri emlékművel kapcsolatban elmondta: ha nincs német megszállás, nincs deportálás. "1944 márciusáig a zsidó származású tömegek élete nem volt veszélyben Magyarországon.

Szerinte a zsidótörvényeket nem tartották be, "a magyarországi zsidóság pedig ide gyűjtötte a rokonait, mert itt legalább élve maradni lehetséges volt."

Az emlékművet azért nem pályáztatták meg, mert 1895-ben az akkori miniszterelnök, Wekerle Sándor sem pályáztatta meg a Hősök tere Milleniumi emlékművét.

A könyvhétre jelent meg Sára Julia első regénye. Az eddig filmrendezőként ismert szerző könyve Mamiko nappalai címmel egy alvótársnak hívható asszonyról és Budapest álmatlanjairól szól.