A Luxemburgban íródott levelet Guillaume De Posch, az RTL csoport társ-vezérigazgatója és Andreas Rudas, az Magyar RTL Zrt. igazgatóságának elnöke írta alá. A levélben a reklámadó bevezetését a kormánypárti többség és az ellenzéki szélsőjobboldal kísérletének minősítették, azzal a céllal, hogy ellehetetlenítsék a magyar médiapiac legnagyobb szereplőjét. Aggályosnak tartják, hogy költségvetés szempontjából minimális reklámadó csaknem felét társaságuknak kell megfizetni, miközben részesedésük a teljes reklámpiacból nagyjából 15 százalékos. Azt is írták: az RTL Magyarország már ma is nagyobb összeggel járul hozzá a közteherviseléshez, mint a reklámadóból várt állami bevétel.
A levélben az RTL csoport vezetői kifogásolták azt is, hogy a jogszabályt az Országgyűlés társadalmi vita vagy szakmai egyeztetés nélkül, a teljes magyar kommunikációs szakma ellenzése mellett fogadta el. Azt írták, az RTL 17 éve van jelen Magyarországon, és nemcsak a magyar médiapiac legnagyobb szereplője, de egyben legjelentősebb külföldi befektetője is. Emlékeztettek: bő két éve hét kábelcsatornát is vásároltak, ezzel a Magyarországon megtermelt nyereségük igen komoly részét a magyar piacba forgatták vissza. Hozzátették: tizenöt éve a magyar televíziós piac legnézettebb szereplőjeként működnek.
"Az RTL-nek nem célja becsusszanni a komoly ellenzéki televízió szerepbe. Mi azt követeljük, hogy függetlenül működhessünk. Ez és a sajtószabadság nem képezheti vita tárgyát. Aki ezeket támadja, az az alapelveinket, s rajtuk keresztül a létünket veszélyezteti. Amit nem hagyhatunk." - ezt már Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója jelentette ki a Hír24-nek adott interjújában.
Arra kérdésre, hogy a háború növelheti-e a csatorna nézettségét, a programigazgató azt felelte, hogy a sajtószabadság magasabb rendű szempont, mint a nézettségi és a gazdasági kérdések, ráadásul szorosan össze is függenek. Nagy nézettségű, tömegekhez elérő független tévé, melynek gazdaságilag is biztosított a függetlensége – ez a sajtószabadság elengedhetetlen feltétele. A reklámadó éppen ezt a gazdasági függetlenséget szándékozik megtörni- hangsúlyozta az interjúban Kolosi Péter.
Az Országgyűlés által szerdán elfogadott jogszabály értelmében a reklámokból származó árbevétel, valamint a saját célú reklámok költsége után adót kell fizetnie a jövőben a médiavállalkozásoknak, kiadóknak, a szabadtéri reklámhordozók hasznosítóinak, az internetes reklámok közlőinek. A jogszabály különböző adósávokban határozza meg a reklámbevételek adóját: félmilliárd forintos árbevételig 0 százalékos, 20 milliárd forint felett azonban már 40 százalékos adót kell fizetni.