Halasszák el a paksi hitelszerződés zárószavazását!

Az MSZP azt javasolja a kormánynak, hogy halassza el a hétfői zárószavazást a paksi hitelszerződés ügyében - mondta Burány Sándor, az Országgyűlés költségvetési bizottságának szocialista elnöke vasárnap a fővárosban tartott sajtótájékoztatóján. A politikus szerint nagy horderejű ügyről van szó, amelyről csak a Költségvetési Tanács véleményének ismeretében lehet döntést hozni. 

Burány Sándor ezért még csütörtökön levélben fordult a tanács elnökéhez, azt kérve, vizsgálja meg a hitelszerződés körülményeit és hatását a magyar gazdaságra, különös tekintettel az államadósságra.

"Számunkra teljesen világos, hogy ez a 3 ezer milliárd forint (…) növelni fogja az államadósságot" - fűzte hozzá, azzal együtt, hogy ilyen ügyben "kapkodó, elhamarkodott" döntést nem hozhat a parlament.

A paksi atomerőmű bővítéséhez szükséges hitelmegállapodás értelmében az orosz fél maximum 10 milliárd euró összegű állami hitelt nyújt a magyar félnek a paksi atomerőmű 5. és 6. blokkja tervezéséhez, megépítéséhez és üzembe helyezéséhez szükséges munkálatok, szolgáltatások és eszközbeszerzések finanszírozására.

Szerző

LMP: hiba a vidék és a főváros szembeállítása

Közlekedésfejlesztés nélkül nincs érdemi gazdaságfejlesztés, ugyanakkor súlyos hiba a vidéki és a fővárosi fejlesztési célok politikai szándékot sejtető szembeállítása - mondta a Lehet Más a Politika (LMP) elnökségi tagja vasárnap Pécsett, sajtótájékoztatón.

Keresztes László Lóránt az elmúlt napok gazdaság- és azon belül a közlekedésfejlesztéssel kapcsolatos kormányzati nyilatkozataira reagálva hangsúlyozta: súlyos felelősség terheli az elmúlt évtizedek döntéshozóit a területileg kiegyenlítetlen, a vidék leszakadását okozó gazdaságfejlesztés miatt.

Bár a vidéki városi térségek fejlesztése, népességmegtartó erejük növelése nemzeti érdek, ezt nem Budapest kárára kell megvalósítani - tette hozzá. Azt mondta: a központi régió hiába tekinthető fejlettnek a főbb gazdasági mutatók alapján, a közösségi közlekedés tekintetében óriásiak a lemaradások, az elodázhatatlan beruházások elmaradása katasztrofális következményekkel járhat.

A politikus szavai szerint ahhoz, hogy a főváros és a vidéki városi térségek fejlesztése egymást erősítő folyamat lehessen, előnyei pedig az egész országban, azaz a kisvárosokban, a falvakban is érezhetőek legyenek, jól működő közlekedési rendszerre van szükség.

Nem látni ugyanakkor azokat a lépéseket, amelyek a közlekedési szövetségek kialakítását, a közösségi közlekedés versenyképességének növelését célozzák, egységes rendszerbe szerveznék a főváros és agglomerációja, illetve a vidéki agglomerációk közlekedését - hangoztatta. Hozzátette, annak sincs jele, hogy megfelelő forrás állna rendelkezésre a vidéki nagyvárosok kiemelten fontos közlekedésfejlesztési terveinek megvalósításához.

Keresztes László Lóránt szólt arról, hogy az LMP álláspontja szerint a vidéki nagyvárosi térségek fejlesztéséről nem a kormányzatnak, a kormánypárti "megmondó embereknek", hanem az önkormányzatoknak kell dönteniük.

A helyi kormányzás erejét növelve a legfontosabb döntéseknek helyben kell megszületniük, a fejlesztéshez szüksége forrásokat pedig rendelkezésre kell bocsátani - mondta a politikus.

Szerző
Frissítve: 2014.06.22. 14:50

Egy utolsó tánc a Várban?

Publikálás dátuma
2014.06.22. 10:56
Fotó: K2 Press/Népszava
A Nemzeti Táncszínház flamenco, néptánc- és indiai táncbemutatóival, fotókiállításával, táncházaival idén sem okozott csalódást a Múzeumok Éjszakáján. Az egymást követő programok alatt alig volt ülőhely a nézőtéren. Kotsis Ágota művészeti munkatárs elmondása szerint az immár hagyományos Táncoló filmkockák, Lakatos János koreográfus előadásai, az estet záró tűzzsonglőr-bemutató töretlen népszerűségnek örvendenek, és összességében évről évre több látogatót vonzanak a programok.
Szerző