Előfizetés

Újra a választásra időzítik a közmunkát

Muhari Judit
Publikálás dátuma
2014.06.30. 07:09
Nagy a hallgatás közmunkaügyben FOTÓ: VAJDA JÓZSEF
Nagy a hallgatás és a lapítás közmunkaügyben - egyebek mellett így fogalmazott lapunknak Komjáthi Imre. A Közmunkás Szakszervezet társelnöke megjegyezte, nem szeretne megint vészmadár lenni, de szerinte az állástalanok többsége ismét a választások előtt, augusztusban jut majd egy rövid ideig munkához. 

Emlékeztetett arra, hogy az április választások előtt több településvezető jelezte, egyik nap reggel negyed kilenckor levelet kaptak a munkaügyi kirendeltségtől arról, hogy fél tízre küldjék vissza, hány munkanélkülit alkalmaznának közmunkában, és milyen feladatot szánnak nekik március 1-e és április 30-a között. Majd szintén a munkaügyi központok a választások után azonnal jelezték, csökken a közmunkások foglalkoztatására fordítható keret.

A helyzet most is hasonló - mondta Komjáthi Imre. Néhány szervezet korábban pályázott, ott dolgozik is néhány közmunkás, de arányuk elenyésző. Miskolc környékén nem látni mozgolódást. Korábban árkot takarítottak a munkások, most derékig érő gaz van még a legnagyobb bevásárlóközpont környékén is. De nem csak a városban, - mondta - a környező falvakban is a 22 ezer 800 forintos segélyből élnek most az emberek.

Pedig áprilisban azt írta a Belügyminisztérium: nőttek a közfoglalkoztatási programokra fordítható források az idei központi költségvetésben, nem igazak a sajtóban megjelent hírek, hogy elfogyott a pénz. Tavaly 179,9 milliárd forint volt a büdzsében a Start munkaprogramokra, idén pedig 183,8 milliárd forintra nőtt a forrás. "Idén május 1-jétől tovább folytatódnak a közfoglalkoztatási programok" - írták.

Azzal a szakemberek is egyetértenek, a munkanélküliség megoldása nem a közmunka, hanem a piaci alapú foglalkoztatás. Ám nem az emberek hibája, hogy Magyarország sok településén reménytelen "rendes" munkát találni, mert nincs a környéken foglalkoztató. Így a munka nélkül maradt emberek többségének egyelőre az egyetlen megoldás a közmunka, amiért, ha nyolc órában dolgoznak, 50 ezer forintot kapnak. A Közmunkás Szakszervezet szeretett volna erről, és a dolgozókat érintő szabályokról egyeztetni a kormánnyal, ám többszöri megkeresésükre sem reagáltak érdemben.

Újra teljes vonalán jár a kisföldalatti

Újra teljes vonalán jár a kisföldalatti, miután helyreállították a Mexikói úti végállomás közelében korábban megsérült födémet - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vasárnap este az MTI-vel.

A közlemény szerint az 1-es villamos felújításának kivitelezője a BKK, a BKV és a kivitelezést felügyelő mérnökszervezet szakmai felügyelete mellett speciális gyorsított technológiával, folyamatos, hétvégi munkával állította helyre a csütörtökön megsérült födémet. A helyreállítás költségeit - mivel azok egyértelműen kivitelezési hiba következtében adódtak - az 1-es villamos felújításának kivitelezője fizette.

A kisföldalatti betonfödémje csütörtökön, az 1-es villamos felújítása során a pálya gépi bontásakor sérült meg a Mexikói úti végállomás közelében, ott, ahol a villamosvágány elhalad a kisföldalatti fölött. A betontakarás külső néhány centimétere levált a betonfödémről, és a födém belső része is sérült, de a betondarabokat a betonvasak a helyükön tartották. 

A kisföldalatti közlekedését az Oktogon és a Mexikói úti végállomás között a BKK azonnal leállította. A sérült betonfelületet a kivitelező elbontotta, a betont és a betonacélt utánkezelte, majd speciális technológiával, gyorskötésű betonozással pótolta a bontott részeket. Ezután megtörtént az áramellátási rendszer helyreállítása is, így június 30-án, hétfőn az első járatindulástól újra teljes vonalon, biztonságosan közlekedhet a kisföldalatti - áll a közleményben. 

A BKK tájékoztatása szerint hétfőtől a 74A trolibusz közlekedési rendje is visszaáll: a járat újra jár a Csáktornya Park és a Mexikói út, valamint a 105-ös busz is a megszokott megállóit érinti csak. Az 1-es villamos felújításának kivitelezője a jövőben a terveknek megfelelően a műtárgyak környezetében olyan, kisgépes bontási technikát használ, amely kizárja, hogy hasonló baleset történjen a villamosvonal és a többi budapesti metróvonal találkozásánál: a 2-es metró Puskás Ferenc Stadion állomásának, vagy a 3-as metró Népliget megállójának környékén.

Újra teljes vonalán jár a kisföldalatti

Újra teljes vonalán jár a kisföldalatti, miután helyreállították a Mexikói úti végállomás közelében korábban megsérült födémet - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vasárnap este az MTI-vel.

A közlemény szerint az 1-es villamos felújításának kivitelezője a BKK, a BKV és a kivitelezést felügyelő mérnökszervezet szakmai felügyelete mellett speciális gyorsított technológiával, folyamatos, hétvégi munkával állította helyre a csütörtökön megsérült födémet. A helyreállítás költségeit - mivel azok egyértelműen kivitelezési hiba következtében adódtak - az 1-es villamos felújításának kivitelezője fizette.

A kisföldalatti betonfödémje csütörtökön, az 1-es villamos felújítása során a pálya gépi bontásakor sérült meg a Mexikói úti végállomás közelében, ott, ahol a villamosvágány elhalad a kisföldalatti fölött. A betontakarás külső néhány centimétere levált a betonfödémről, és a födém belső része is sérült, de a betondarabokat a betonvasak a helyükön tartották. 

A kisföldalatti közlekedését az Oktogon és a Mexikói úti végállomás között a BKK azonnal leállította. A sérült betonfelületet a kivitelező elbontotta, a betont és a betonacélt utánkezelte, majd speciális technológiával, gyorskötésű betonozással pótolta a bontott részeket. Ezután megtörtént az áramellátási rendszer helyreállítása is, így június 30-án, hétfőn az első járatindulástól újra teljes vonalon, biztonságosan közlekedhet a kisföldalatti - áll a közleményben. 

A BKK tájékoztatása szerint hétfőtől a 74A trolibusz közlekedési rendje is visszaáll: a járat újra jár a Csáktornya Park és a Mexikói út, valamint a 105-ös busz is a megszokott megállóit érinti csak. Az 1-es villamos felújításának kivitelezője a jövőben a terveknek megfelelően a műtárgyak környezetében olyan, kisgépes bontási technikát használ, amely kizárja, hogy hasonló baleset történjen a villamosvonal és a többi budapesti metróvonal találkozásánál: a 2-es metró Puskás Ferenc Stadion állomásának, vagy a 3-as metró Népliget megállójának környékén.