A cégvezetés szerint a 93 tehergépkocsi-vezető közül csak 15-en nem vették fel a munkát hétfőn 8 és 10 óra között, a munkabeszüntetők ez idő alatt a cég étkezőjében tartózkodtak. A figyelmeztető sztrájkkal nyomást kívántak gyakorolni a cégvezetésre, hogy érvényt szerezzenek a - menedzsment szerint a realitásoktól teljesen elrugaszkodott - közel 70 százalékos bérköltség növekedést jelentő bérkövetelésüknek .
A közlemény szerint a főként új gépkocsi-logisztikával, szállítással foglalkozó cég vezetése továbbra is nyitott és elkötelezett a tárgyalásos megegyezés mellett, de ilyen mértékű bérkövetelésnek nem tud eleget tenni. Járási Tamás, a Multinacionális Cégek Dolgozóinak Szakszervezete (MCDSz) képviseletében hétfőn azt közölte a távirati irodával, hogy a szakszervezet számos kezdeményezése ellenére, több mint fél éve nem jött létre a március 31-én lejárt bérmegállapodás helyébe lépő új megállapodás, és a cég vezetésével folytatott többszöri konzultáció sem vezetett eredményre. Ezért tartottak figyelmeztető sztrájkot a gépkocsivezetők.
Az elnök tájékoztatása szerint a 110 sofőr körülbelül 90 százaléka csatlakozott a szakszervezet felhívására az akcióhoz, mintegy harmaduk a telephely ebédlőjében pihent 10 óráig, míg az úton lévők, szerte Európában, valamelyik parkolóban álltak le két órára. A szakszervezeti vezető kifejtette, hogy javaslataik között szerepel a bérstruktúra átalakítása is. Ennek lényege a futott kilométerek utáni bérezésről az órabér alapján történő fizetésre való átállás, ami a jelenleg bruttó 220-320 ezer forintot kereső gépkocsivezetők számára körülbelül 10 százalékos béremelést jelentene.
Ha a figyelmeztető sztrájk nem vezet eredményre, a taggyűlés határozata alapján akár hosszabb munkabeszüntetésre is sor kerülhet Budaörsön – hangsúlyozta Járási Tamás.