Mint a rétestészta nyúlik a budapesti közbringrendszer tragikomikus története. A nyilvánosság nem kap választ a lapok kérdéseire, hogy pontosan mikor indulhat az először áprilisra, majd júliusra halasztott Bubi indulása, vagy nem tud, vagy nem akar senki semmit mondani, miközben kiépültek a dokkolóállomások, helyükre kerültek a napelemek és - ha lezárva is - a biciklik is a helyükön áznak az esőben, forrósodnak a napon. A Budapesti Közlekedési Központot (BKK), sem szóban, sem írásban nem válaszol a kérdésekre, és a BKK hivatalos közleményére vár a szoftverfejlesztő T-Systems Magyarország Zrt. is.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója korábban azt mondta, hogy a rendszert a szerződés szerint április 7-én kellett volna átadni, azóta minden nap után 1,8 millió forint kötbért számol fel a BKK, így eddig 104 millió forint gyűlt össze, a kötbér legmagasabb összege 180 millió forint, ezt július 16-án érné el az alvállalkozó konzorcium. Az áprilisi átadás csúszásának okairól Vitézy azt mondta, a két hónapos késedelem oka a számítógépes háttérrendszer véglegesítésének elhúzódásából származik. A hírek szerint a május 30. és június 2. között végzett belső tesztelésen a rendszer megbukott, még a nyilvános próbaüzem megindításához szükséges alapvető funkciók sem működtek megbízhatóan. Június végén megírtuk: a javított szoftver tesztelése újabb hónapokat igényelnek, akkor az átadást augusztus 31-re ígérte a BKK, ami azért blamázs, mert ezzel a Bubi "kihagyta" a teljes nyári szezont, a turisztikailag legfontosabb időszakot.
A Népszava egyébként úgy értesült, hogy a szoftverhibákat a T-Systems már kijavította, a korábbi zavarokat az okozhatta, hogy a megrendelő túl sokat akart egyszerre, és ennek a "túl soknak" egyes elemei működtek ugyan, de az egész rendszer kissé nehezen állt össze. A Népszava informátora lehetségesnek tartja, hogy a mostani hallgatást mögött kötbérvita, vagy a főpolgármester és a BKK vezérigazgatója közötti ellentét állhat.