különadó;reklámadó;katalógus;

- Reklámadó: mi lesz a katalógusokkal?

Teljesen tanácstalan a reklámadó miatt az Avon Hungary, ugyanis a kozmetikai cég számára nem egyértelmű, hogy ingyenes katalógusaik után is kellene-e fizetniük a különadót. A Világgazdaság szerint, ha elkészül a törvény végső szövege, állásfoglalást kérnek.

Radeczky Zoltán, az Avon Cosmetisc Hungary Kft. ügyvezető igazgatója szerint a különadó két területen is érintheti a regionális központ szerepét is beöltő, tavaly 11 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolító társaságukat. Egyrészt vonatkozna rájuk az internetes hirdetésre vonatkozó jogszabály, hiszen az utoljára elfogadott változat szerint a világhálón reklámra havi 2,5 millió forintnál többet költők biztosan fizetnek, másrészt saját előállítású reklámjaik is vannak, amelynek - ha szigorúan a törvény betűjéhez ragaszkodnak - egyik formája a katalógus, ahol saját termékeiket hirdetik. Bár a reklámadó a hirdetők és szolgáltatók számára 500 milliós reklámbevétel felett ír elő adókötelezettséget, az ügyvezető szerint "ezt mi valószínűleg meghaladjuk".

A termékjegyzékből havi 100-150 ezer darabot hűséges vásárlóik kapnak, 300-400 ezret pedig értékesítőknek adnak el. Így, ha a törvény végső szövegét megismerik, a társaság amiatt fog állásfoglalást kérni, hogy ezek közül csak az ingyen adott katalógus minősül-e saját reklámnak, vagy az is, amit értékesítenek. Nem sok idejük van a szövegelemzésre, hiszen a törvény már az idei évre adókötelezettséget ír elő, amit augusztus 20-ig meg is kell tenni az első az év első napjától kezdődő időszakra. Lapunk egyébként a Tesco, a Rossmann és az Auchan válaszát is várja arról, érinti-e őket a reklámadó, és ha igen, milyen mértékben.

A fideszes L. Simon László korábbi ötlete nyomán megszavazott módosítás szerint nő az adóalap abban az esetben, ha az adóalany kiszervezi a reklámfelület értékesítését egy reklámügynökségnek, azaz sales house-nak. Ettől az államkassza nem kis hasznot remélhet: tavaly ugyanis 2012-höz képest nőtt a 30 legnagyobb magyarországi ügynökség árbevétele, alig akadt veszteséges cég. A Marketing & Média összesítése szerint a legmagasabb árbevételt az OMG, Vivaki, MEC hármas érte el, 15,7 milliárd, 14,8 milliárd, valamint 9,8 milliárd forinttal. Az adózott eredmény tekintetében viszont egészen máshogy néz ki a képzeletbeli dobogó: A Café Reklám teljesített a legjobban a maga 633 milliós nyereségével, majd 361 millióval a Fidesz-közeli I.M.G. Inter Media Group és a 293 milliós Bell & Partners következik. Egy évvel korábban is a Café volt a legnyereségesebb, akkor 543 millió forintot hozott a cég, és 317 milliós eredménnyel a MEC volt a második, 310 millióval az OMD a harmadik. Mint a szaklap megjegyzi, hiába jók a cégek pénzügyi mutatói, még mindig semmit sem tudni az ügynökségi bónuszok állami szabályozásáról, így lehet, hogy "hamarosan nem lesznek olyan irigyeltek".

Nem lesz fizetős az egészségügy, vagy mégis az lesz, de akkor a "betegek döntik majd el" - nagyjából így foglalható össze, amit Zombor Gábor a Népszabadságnak mondott a rezidensszövetség azon javaslatáról, amely a hálapénz felszámolására bevezetné a fizetős orvosválasztást. Az új egészségügyi államtitkár azt is mondta, egyelőre még nem dőlt el, hogy van-e létjogosultsága egy ilyen rendszernek.