Előfizetés

Drágulhat a buszos közlekedés

Drágulhat a buszos utazás Szlovákiában – írta a bumm.sk honlapja. Ez a sötét oldala annak, hogy bizonyos csoportoknak ingyenes lesz a vonattal való utazás - figyelmeztetett Miloš Moravčík, a Kereszténydemokrata Mozgalom (KDH) részéről. 

A képviselő szerint emelkedni fog a buszjegyek ára. "A busszal utazók áttérése a vonatra, mint közlekedési eszközre, elmélyíti ugyanis az autóbusz üzemeltetők veszteségeit, és ezért kénytelenek lesznek emelni az áraikon. Annak bizonyítéka, hogy ez így működik, az eperjesi járás. Ott az év eleje óta átlagosan hét százalékkal emelték az árakat, míg a fő ok éppen az utasszám csökkenése volt"- érvelt Moravčík. A populista intézkedésekkel így a kormány éppen azoknak okoz kárt, akik már így is hátrányban vannak, mert például nincs vasútállomásuk, és az autóbuszra vannak utalva – fejtette ki.

Szembe mentek a vonatok - 40 méteren múlt

A Máv Zrt. vasútbiztonsági vezetője szerint nagy valószínűséggel emberi hiba okozta a Dunakeszinél történteket. Szombaton két vonat ugyanazon a vágányon egymással szemben haladt, és alig 40 méterre állt meg egymástól.

Kertész Ottó a Kossuth rádió 180 perc című hétfő reggeli műsorában elmondta: a veszélyhelyzetet az okozta, hogy a megálljt parancsoló jelzőt nem vette figyelembe a Vác felől érkező vonat mozdonyvezetője, és így a 8. vágányon, Budapest felől érkező személyvonattal szembehaladt, mivel annak a vonatnak állították be a váltókat.

Azzal kapcsolatban, hogy a Budapest felől érkező személyvonatot nem az eredetileg tervezett 3-4. vágányra fogadta Dunakeszi, hanem a 8. vágányra, azt közölte: ebben az esetben az állomás forgalmi szolgálattevője hibázott.
A esetről a héten hallgatják meg a mozdonyvezetőt és a forgalmi szolgálattevőt - mondta Kertész Ottó.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet kommunikációs vezetője, Bajkó Erika vasárnap azt közölte az MTI-vel, hogy megfelelően működött a vasúti biztosítóberendezés és az úgynevezett vonatbefolyásoló rendszer szombaton Dunakeszinél.

"Az eddigi információk szerint Dunakeszi állomás, eddig tisztázatlan okból, az eredetileg tervezett 3-4. vágány helyett a 8. vágányra fogadta a Budapest felől érkező személyszállító motorvonatot, amely a biztosítóberendezés korábban már ismert hibája miatt óránkénti 15 kilométeres sebességnél kisebb sebességgel haladt be az állomásra" - közölte akkor.

Hozzátette: a másik, Vác felől érkező vonatnak a bejárati jelzőnél kellett volna várakoznia, amíg a motorvonat elhagyja az állomást. A vonat azonban túlment a számára tilos jelzést mutató vörös jelzőn, "felvágta", vagyis átállította az első váltót, majd kitérő állású váltón haladt keresztül, és így ugyancsak a 8. vágányra terelődött.

"A vonatbefolyásoló berendezés - észlelve, hogy a vonat meghaladta a vörös jelzést - megkezdte a vonat vészfékezését. Eközben a motorvonat vezetője is észlelte a szembejövő vonatot, és ő is megállította a saját vonatát, így a két vonat egymástól 38,2 méterre állt meg" - mondta vasárnap Bajkó Erika.

Szembe mentek a vonatok - 40 méteren múlt

A Máv Zrt. vasútbiztonsági vezetője szerint nagy valószínűséggel emberi hiba okozta a Dunakeszinél történteket. Szombaton két vonat ugyanazon a vágányon egymással szemben haladt, és alig 40 méterre állt meg egymástól.

Kertész Ottó a Kossuth rádió 180 perc című hétfő reggeli műsorában elmondta: a veszélyhelyzetet az okozta, hogy a megálljt parancsoló jelzőt nem vette figyelembe a Vác felől érkező vonat mozdonyvezetője, és így a 8. vágányon, Budapest felől érkező személyvonattal szembehaladt, mivel annak a vonatnak állították be a váltókat.

Azzal kapcsolatban, hogy a Budapest felől érkező személyvonatot nem az eredetileg tervezett 3-4. vágányra fogadta Dunakeszi, hanem a 8. vágányra, azt közölte: ebben az esetben az állomás forgalmi szolgálattevője hibázott.
A esetről a héten hallgatják meg a mozdonyvezetőt és a forgalmi szolgálattevőt - mondta Kertész Ottó.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet kommunikációs vezetője, Bajkó Erika vasárnap azt közölte az MTI-vel, hogy megfelelően működött a vasúti biztosítóberendezés és az úgynevezett vonatbefolyásoló rendszer szombaton Dunakeszinél.

"Az eddigi információk szerint Dunakeszi állomás, eddig tisztázatlan okból, az eredetileg tervezett 3-4. vágány helyett a 8. vágányra fogadta a Budapest felől érkező személyszállító motorvonatot, amely a biztosítóberendezés korábban már ismert hibája miatt óránkénti 15 kilométeres sebességnél kisebb sebességgel haladt be az állomásra" - közölte akkor.

Hozzátette: a másik, Vác felől érkező vonatnak a bejárati jelzőnél kellett volna várakoznia, amíg a motorvonat elhagyja az állomást. A vonat azonban túlment a számára tilos jelzést mutató vörös jelzőn, "felvágta", vagyis átállította az első váltót, majd kitérő állású váltón haladt keresztül, és így ugyancsak a 8. vágányra terelődött.

"A vonatbefolyásoló berendezés - észlelve, hogy a vonat meghaladta a vörös jelzést - megkezdte a vonat vészfékezését. Eközben a motorvonat vezetője is észlelte a szembejövő vonatot, és ő is megállította a saját vonatát, így a két vonat egymástól 38,2 méterre állt meg" - mondta vasárnap Bajkó Erika.