Másról sem hallani a Hungaroringen belül és kívül, hogy ugyan a győztes személyéről még megoszlanak a vélemények, ám abban szinte mindenki egyetért, hogy ha technikai problémáktól mentes versenyhétvégét tudhat le a Mercedes, akkor kizárólag két pilóta jöhet szóba a végelszámolásnál: az összetettben vezető Nico Rosberg és az őt 14 pont hátrányban követő Lewis Hamilton.
Hát, mit mondjunk, tán még magának McLaine hadnagynak is drága lenne itt az élet.
400 Ft-ot kérnek el egy félliteres ásványvízért, a sör 800-nál kezdődik, míg a szénsavas üdítőkért 600 Ft-ot kell leperkálni. Igaz, legalább hideg, ami ebben a hőségben mindenképpen pozitívum…
De az is készüljön vastag tárcával, aki enni szeretne a három nap alatt: 1200 forintért ehet egy hot dogot, 1500-at kóstál egy mangalica sült cipóban menü, de ezen kívül is sok minden kapható, az említett összegeket messze meghaladó árért. Például a sima burgonyás lángos még megáll 1000-ért, ám ha sajt és némi tejföl kerül rá, az ár azonnal a duplájára ugrik. Egy Piedone számára gyártott hamburger kétezerért szinte ingyen van, akárcsak a rendkívül csábító és elképesztően kicsi meggyes rétes, amit 800 forintért tehet magáévá valaki.
A legnagyobb biznisz mégiscsak a valuta: az egyik elárusítónál a kínálat - sör, üdítő és ásványvíz - közé odaírták: egy euro 250 forint.
Amikor kértem belőle úgy 150-200 darabot, még az eladó volt megsértődve, milyen vicces kedvű vagyok.
Pedig ez nem vicc, hanem a valóság.
A nagyobb esélyt utóbbi pilótának adják, aki rekordot állíthat fel a mogyoródi győzelmek tekintetében, már amennyiben vasárnap ő láthatja meg elsőnek a kockás zászlót. Ugyanis Hamilton - aki ha az előző két versenyen is győzött itt - elsősége esetén már ötödször diadalmaskodna a Hungaroringen, amire eddig még nem volt példa a verseny immár 29 éves történetében. Ezzel megelőzné a lábadozó Michael Schumachert - a hétszeres világbajnok négyszer diadalmaskodott nálunk -, illetve abban is csúcstartó lenne, hogy eddig senki sem volt képes zsinórban háromszor nyerni a Hungaroringen.
Nos, tegnap a szabadedzések alkalmával minden úgy alakult, hogy 2008 világbajnokát legfeljebb megszoríthatja Rosberg, míg a többiek fényévekre vannak tőlük, hívják a harmadik helyen álló versenyzőt akár Sebastian Vettelnek vagy éppen Kimi Räikkönennek, a körönkénti több mint fél másodperces hátrány garantált a riválisoknak.
1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:25,814 (27 kör), 2. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:25,997 (31 kör), 3. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:26,421 (29 kör), 4. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:26,872 (23 kör), 5. Sebastian Vettel (német, Red Bull-Renault) 1:27,220 (28 kör), 6. Kevin Magnussen (dán, McLaren-Mercedes) 1:27,357 (28 kör).
29. Formula 1 Pirelli Magyar Nagydíj, 2. szabadedzés
1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:24,482 (38 kör), 2. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:24,720 (38 kör), 3. Sebastian Vettel (német, Red Bull-Renault) 1:25,111 (33 kör), 4. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:25,434 (26 kör), 5. Kevin Magnussen (dán, McLaren-Mercedes) 1:25,580 (34 kör), 6. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:25,730 (30 kör).
"Ez a futam mindig is különleges volt a számomra, eddigi hét versenyemen négyszer indulhattam az első rajtkockából és négyszer nyertem, beleértve a tavalyi sikeremet, amely az első volt a Mercedes színeiben. Ezen a pályán tényleg lehet támadni, ez pedig kedvez az olyan agresszív stílusú versenyzőknek, mint én, ezért azt mondhatom, a mogyoródi aszfaltcsík talán valamivel jobban fekszik nekem, mint a többi" - nyilatkozta még csütörtökön a formula1.com oldalnak Hamilton.
Nos, az tegnap pontosan látszódott, hogy Hamilton nagyon élvezi a vezetést a Hungaroringen. A Mercedes brit világbajnoka ugyanis azonnal belekezdett, és a délelőtti első szabadedzésen máris tudatosította a többiekkel, nehéz dolga lesz annak, aki szeretné őt megelőzni. Hamilton - aki meglepetésre elégedetlenül nyilatkozott a tegnapi nappal kapcsolatban - összesen 65 kört tett meg a két edzésen, és két tizeddel száguldott gyorsabban, mint csapattársa. Nem véletlen, hogy a paddockban általános a vélemény, hogy lassan külön bajnokságot kellene kiírni, amelyben a futamokon a harmadik hely lenne a legmagasabb elérhető pozíció…
Nico Rosberg (német, Mercedes): "Ez a pálya mindig is nagy kihívást jelentett, mivel kicsit olyan, mintha utcai pálya lenne. Egyik kanyar követi a másikat, ügyelni kell a kerékvetőkre, nagyon huplis az aszfalt. Ma próbáltam megtalálni a megfelelő beállításokat, és egészen elégedett voltam az autómmal."
Sebastian Vettel (német, Red Bull): "A Hungaroring olyan, mint mindig: van egy hosszú egyenes és sok kanyar. Az autó sokat csúszkált, de szerencsére délutánra már javult a helyzet. Egyelőre visszafogottan örülök. Egyelőre a gumik is megfelelően üzemelnek. Abban azonban nem vagyok biztos, hogy ez elegendő lesz ahhoz, hogy megelőzzük a Williamseket."
Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull): "A Hungaroring eddig nagy kihívást jelentett. Nem sok pozitív dologról tudok beszámolni. Bízom benne, hogy a harmadik szabadedzésen javíthatok. Ha sikerül, akkor harcba szállhatunk egy rajtpozícióért a második sorban. A Mercedes most bőven előttünk jár, ezért a jelenlegi idők szerint a Ferrari lesz a legfőbb ellenfelünk."
Valtteri Bottas (finn, Williams): "Ahhoz, hogy a Hungaroringen is legyen esélyem dobogóra állni, nemcsak meg kell tartanunk a jó végsebességünket, de több leszorító erőre is szükségünk lenne. Vannak fejlesztéseink, amik segíthetnek ezen a pályán és komoly leszorító erőt hozhatnak, így ha működnek, akkor tudjuk, hogy milyen irányba is támadhatunk tovább."
Felipe Massa (brazil, Williams): "Gondom volt az autó hátuljával. Minden jobb kanyarban furcsa reakciókkal reagált, miközben balra normálisan működött. Ahhoz, hogy megtaláljuk a probléma okát, szét kell szedni a felfüggesztést, de biztos vagyok benne, az időmérőre már rendben lesz."
Jenson Button (brit, McLaren): "Nem vagyok elégedett az első nappal, hiszen gyakorlatilag egy tiszta kört sem sikerült futnom, ugyanis mindig volt valami, ami közbeszólt. A hosszabb etapok nem voltak rosszak, de az egyensúly továbbra sem ideális számomra, szóval ezen még dolgoznunk kell."
Kevin Magnussen (dán, McLaren): "Nem ez volt a legjobb pénteki napunk, de összességében nem panaszkodhatom, hiszen relatíve sok kört tudtam megtenni az autóval. Vannak biztató jelek, de sokat kell még dolgoznunk az autóval, hogy azt maximálisan felkészítsük a folytatásra. Bízom benne, hogy minden simán megy majd, de ezen a pályán a kvalifikáció rendkívül fontos az előzések miatt."
A nap krónikájához tartozott még, hogy a legtöbb kört a mezőny legfiatalabb tagja, az orosz Danyiil Kvjat tette meg (74), a legkevesebbet pedig a Marussia pilótája, Max Chilton, akinek már az installációs köre végén fehér füstfelhőket eregetve gördült vissza autója a garázsába, ahol végül is váltóhibát állapítottak meg a Marussiáján, amely ki is gyulladt a boxutcába érve. Bár a francia Romain Grosjean sem lehetett túl fáradt, ő a délutánja nagy részét töltötte tétlenül az autójában ülve, miközben a szerelőinek égett a keze a munka alatt.
Mercedes-siker borítékolva, de most én következem, mondja Nico Rosberg FOTÓK: SZALMÁS PÉTER
A Magyar Nagydíj Forma-1-es programja szombaton 11.00-kor a harmadik szabadedzéssel folytatódik, míg az időmérő edzés szombaton 14.00 órakor, a futam vasárnap ugyanebben az időpontban rajtol. Az M1 az összes szabadedzést, valamint az időmérőt és a versenyt is élőben közvetíti.
"Öröm számomra, hogy hivatalosan is bejelenthetem, aláírtuk a szerződést a Forma-1-es bakui verseny 2016-os megrendezéséről. Országunk Kelet-Európa és Nyugat-Ázsia határán fekszik, ami új terület a Forma-1 számára. Azerbajdzsán egy modern európai ország, amely szeretné megalapozni hírnevét a sportban. Bakuba hozni a Forma-1-et egy fontos mérföldkő volt a világ legnagyobb sportágainak országunkba csábítása szempontjából" - idézte Azerbajdzsán ifjúsági és sportminiszterét, Azad Rahimovot az Autosport.
A héten ez már a második új beszálló - ugye jövőre Mexikó is visszakerül a versenynaptárba - így lassan megkezdődik a találgatás, vajon melyik ország marad verseny nélkül. A Hungaroring és Magyarország 2021-ig tartó megállapodását tavaly írták alá.