Hungaroring;Hamilton;király;

Mercedes-siker borítékolva, de most én következem, mondja Nico Rosberg FOTÓK: SZALMÁS PÉTER

- Hungaroring: még Hamilton a király

Immár teljes sebességgel üzemel a Hungaroringen a száguldó cirkusz: a tegnapi szabadedzésekkel kezdetét vette a 29. Formula 1 Pirelli Magyar Nagydíj. A vezérbika szerepét egyelőre a Hungaroring négyszeres bajnoka, Lewis Hamilton alakítja, ugyanis a Mercedes világbajnokát legfeljebb csapattársa, Nico Rosberg tudta megközelíteni. Már most látható, ha valamilyen technikai gond nem jön közbe, megint Hamilton-Rosberg csatát láthatunk a vasárnapi futamgyőzelemért.

Másról sem hallani a Hungaroringen belül és kívül, hogy ugyan a győztes személyéről még megoszlanak a vélemények, ám abban szinte mindenki egyetért, hogy ha technikai problémáktól mentes versenyhétvégét tudhat le a Mercedes, akkor kizárólag két pilóta jöhet szóba a végelszámolásnál: az összetettben vezető Nico Rosberg és az őt 14 pont hátrányban követő Lewis Hamilton.

Még drágább az élet
Tény, hogy Bruce Willis ki tudja hányadik és milyen drága életének egy részét itt forgatták a Hungaroring mellett, ám a szálló igévé vált filmcím idén különösen jellemző a magyar futamra. A nézőtér mögött az árusok, büfések megint úgy érzik, kizárólag ebben a három napban kell az éves bevételüket biztosítaniuk.
Hát, mit mondjunk, tán még magának McLaine hadnagynak is drága lenne itt az élet.
400 Ft-ot kérnek el egy félliteres ásványvízért, a sör 800-nál kezdődik, míg a szénsavas üdítőkért 600 Ft-ot kell leperkálni. Igaz, legalább hideg, ami ebben a hőségben mindenképpen pozitívum…
De az is készüljön vastag tárcával, aki enni szeretne a három nap alatt: 1200 forintért ehet egy hot dogot, 1500-at kóstál egy mangalica sült cipóban menü, de ezen kívül is sok minden kapható, az említett összegeket messze meghaladó árért. Például a sima burgonyás lángos még megáll 1000-ért, ám ha sajt és némi tejföl kerül rá, az ár azonnal a duplájára ugrik. Egy Piedone számára gyártott hamburger kétezerért szinte ingyen van, akárcsak a rendkívül csábító és elképesztően kicsi meggyes rétes, amit 800 forintért tehet magáévá valaki.
A legnagyobb biznisz mégiscsak a valuta: az egyik elárusítónál a kínálat - sör, üdítő és ásványvíz - közé odaírták: egy euro 250 forint.
Amikor kértem belőle úgy 150-200 darabot, még az eladó volt megsértődve, milyen vicces kedvű vagyok.
Pedig ez nem vicc, hanem a valóság.

A nagyobb esélyt utóbbi pilótának adják, aki rekordot állíthat fel a mogyoródi győzelmek tekintetében, már amennyiben vasárnap ő láthatja meg elsőnek a kockás zászlót. Ugyanis Hamilton - aki ha az előző két versenyen is győzött itt - elsősége esetén már ötödször diadalmaskodna a Hungaroringen, amire eddig még nem volt példa a verseny immár 29 éves történetében. Ezzel megelőzné a lábadozó Michael Schumachert - a hétszeres világbajnok négyszer diadalmaskodott nálunk -, illetve abban is csúcstartó lenne, hogy eddig senki sem volt képes zsinórban háromszor nyerni a Hungaroringen.

Nos, tegnap a szabadedzések alkalmával minden úgy alakult, hogy 2008 világbajnokát legfeljebb megszoríthatja Rosberg, míg a többiek fényévekre vannak tőlük, hívják a harmadik helyen álló versenyzőt akár Sebastian Vettelnek vagy éppen Kimi Räikkönennek, a körönkénti több mint fél másodperces hátrány garantált a riválisoknak.

F1 - számokban
29. Formula 1 Pirelli Magyar Nagydíj, 1. szabadedzés
1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:25,814 (27 kör), 2. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:25,997 (31 kör), 3. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:26,421 (29 kör), 4. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:26,872 (23 kör), 5. Sebastian Vettel (német, Red Bull-Renault) 1:27,220 (28 kör), 6. Kevin Magnussen (dán, McLaren-Mercedes) 1:27,357 (28 kör).
29. Formula 1 Pirelli Magyar Nagydíj, 2. szabadedzés
1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:24,482 (38 kör), 2. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:24,720 (38 kör), 3. Sebastian Vettel (német, Red Bull-Renault) 1:25,111 (33 kör), 4. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:25,434 (26 kör), 5. Kevin Magnussen (dán, McLaren-Mercedes) 1:25,580 (34 kör), 6. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:25,730 (30 kör).

"Ez a futam mindig is különleges volt a számomra, eddigi hét versenyemen négyszer indulhattam az első rajtkockából és négyszer nyertem, beleértve a tavalyi sikeremet, amely az első volt a Mercedes színeiben. Ezen a pályán tényleg lehet támadni, ez pedig kedvez az olyan agresszív stílusú versenyzőknek, mint én, ezért azt mondhatom, a mogyoródi aszfaltcsík talán valamivel jobban fekszik nekem, mint a többi" - nyilatkozta még csütörtökön a formula1.com oldalnak Hamilton.

Nos, az tegnap pontosan látszódott, hogy Hamilton nagyon élvezi a vezetést a Hungaroringen. A Mercedes brit világbajnoka ugyanis azonnal belekezdett, és a délelőtti első szabadedzésen máris tudatosította a többiekkel, nehéz dolga lesz annak, aki szeretné őt megelőzni. Hamilton - aki meglepetésre elégedetlenül nyilatkozott a tegnapi nappal kapcsolatban - összesen 65 kört tett meg a két edzésen, és két tizeddel száguldott gyorsabban, mint csapattársa. Nem véletlen, hogy a paddockban általános a vélemény, hogy lassan külön bajnokságot kellene kiírni, amelyben a futamokon a harmadik hely lenne a legmagasabb elérhető pozíció…

Ők mondták
Lewis Hamilton (brit, Mercedes): "Volt pár gondunk ma a fékek beállításával, de egyébként minden rendben volt. A gumikat nem érzem valami jónak ide. Elég rosszak voltak, mivel nagyon kevés a tapadás a pályán."
Nico Rosberg (német, Mercedes): "Ez a pálya mindig is nagy kihívást jelentett, mivel kicsit olyan, mintha utcai pálya lenne. Egyik kanyar követi a másikat, ügyelni kell a kerékvetőkre, nagyon huplis az aszfalt. Ma próbáltam megtalálni a megfelelő beállításokat, és egészen elégedett voltam az autómmal."
Sebastian Vettel (német, Red Bull): "A Hungaroring olyan, mint mindig: van egy hosszú egyenes és sok kanyar. Az autó sokat csúszkált, de szerencsére délutánra már javult a helyzet. Egyelőre visszafogottan örülök. Egyelőre a gumik is megfelelően üzemelnek. Abban azonban nem vagyok biztos, hogy ez elegendő lesz ahhoz, hogy megelőzzük a Williamseket."
Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull): "A Hungaroring eddig nagy kihívást jelentett. Nem sok pozitív dologról tudok beszámolni. Bízom benne, hogy a harmadik szabadedzésen javíthatok. Ha sikerül, akkor harcba szállhatunk egy rajtpozícióért a második sorban. A Mercedes most bőven előttünk jár, ezért a jelenlegi idők szerint a Ferrari lesz a legfőbb ellenfelünk."
Valtteri Bottas (finn, Williams): "Ahhoz, hogy a Hungaroringen is legyen esélyem dobogóra állni, nemcsak meg kell tartanunk a jó végsebességünket, de több leszorító erőre is szükségünk lenne. Vannak fejlesztéseink, amik segíthetnek ezen a pályán és komoly leszorító erőt hozhatnak, így ha működnek, akkor tudjuk, hogy milyen irányba is támadhatunk tovább."
Felipe Massa (brazil, Williams): "Gondom volt az autó hátuljával. Minden jobb kanyarban furcsa reakciókkal reagált, miközben balra normálisan működött. Ahhoz, hogy megtaláljuk a probléma okát, szét kell szedni a felfüggesztést, de biztos vagyok benne, az időmérőre már rendben lesz."
Jenson Button (brit, McLaren): "Nem vagyok elégedett az első nappal, hiszen gyakorlatilag egy tiszta kört sem sikerült futnom, ugyanis mindig volt valami, ami közbeszólt. A hosszabb etapok nem voltak rosszak, de az egyensúly továbbra sem ideális számomra, szóval ezen még dolgoznunk kell."
Kevin Magnussen (dán, McLaren): "Nem ez volt a legjobb pénteki napunk, de összességében nem panaszkodhatom, hiszen relatíve sok kört tudtam megtenni az autóval. Vannak biztató jelek, de sokat kell még dolgoznunk az autóval, hogy azt maximálisan felkészítsük a folytatásra. Bízom benne, hogy minden simán megy majd, de ezen a pályán a kvalifikáció rendkívül fontos az előzések miatt."

A nap krónikájához tartozott még, hogy a legtöbb kört a mezőny legfiatalabb tagja, az orosz Danyiil Kvjat tette meg (74), a legkevesebbet pedig a Marussia pilótája, Max Chilton, akinek már az installációs köre végén fehér füstfelhőket eregetve gördült vissza autója a garázsába, ahol végül is váltóhibát állapítottak meg a Marussiáján, amely ki is gyulladt a boxutcába érve. Bár a francia Romain Grosjean sem lehetett túl fáradt, ő a délutánja nagy részét töltötte tétlenül az autójában ülve, miközben a szerelőinek égett a keze a munka alatt.

Mercedes-siker borítékolva, de most én következem, mondja Nico Rosberg FOTÓK: SZALMÁS PÉTER

Mercedes-siker borítékolva, de most én következem, mondja Nico Rosberg FOTÓK: SZALMÁS PÉTER

A Magyar Nagydíj Forma-1-es programja szombaton 11.00-kor a harmadik szabadedzéssel folytatódik, míg az időmérő edzés szombaton 14.00 órakor, a futam vasárnap ugyanebben az időpontban rajtol. Az M1 az összes szabadedzést, valamint az időmérőt és a versenyt is élőben közvetíti.

2016: jön Azerbajdzsán!
Noha Azerbajdzsánban korábban arról szóltak a hírek, hogy már a következő szezonban sor kerülhet az ország történetének első Forma-1-es futamára, pénteken hivatalossá vált, hogy csak 2016-ban debütál a versenynaptárban, melyet az ország fővárosában, Bakuban kialakításra kerülő utcai pályán rendeznek, melyet a német Herman Tilke tervez.
"Öröm számomra, hogy hivatalosan is bejelenthetem, aláírtuk a szerződést a Forma-1-es bakui verseny 2016-os megrendezéséről. Országunk Kelet-Európa és Nyugat-Ázsia határán fekszik, ami új terület a Forma-1 számára. Azerbajdzsán egy modern európai ország, amely szeretné megalapozni hírnevét a sportban. Bakuba hozni a Forma-1-et egy fontos mérföldkő volt a világ legnagyobb sportágainak országunkba csábítása szempontjából" - idézte Azerbajdzsán ifjúsági és sportminiszterét, Azad Rahimovot az Autosport.
A héten ez már a második új beszálló - ugye jövőre Mexikó is visszakerül a versenynaptárba - így lassan megkezdődik a találgatás, vajon melyik ország marad verseny nélkül. A Hungaroring és Magyarország 2021-ig tartó megállapodását tavaly írták alá.

A csütörtöki labdarúgó Európa Liga-selejtező második fordulójából csak a Diósgyőrnek sikerült a továbbjutás, igaz a miskolciak is megszenvedtek a sikerért. A DVTK következő ellenfele az orosz Krasznodar lesz. A Győr és a Ferencváros búcsúzott az európai kupaszerepléstől.