1. Egyszerűen nem igaz Tarlós István és Wintermantel Zsolt azon állítása, miszerint a kisföldalatti szerelvényeihez korábban „hozzá se nyúltak”. A földalatti felújítása során 1996-ban felújították a földalatti járműveit, új fényezést, üléseket, borítást, padlóburkolatot és lámpatesteket kaptak. Kicserélték az alagútkerekeket és a forgóvázakat, valamint megújult az ajtók működtetése.
2. Az M2-es metró felújítása a városban élők érdekében folyt négy éven át. A rengeteg utast szállító metrót csak szakaszosan lehetett lezárni a közlekedés fenntartása mellett, a vonal teljes lezárása a város megbénulását okozta volna. Talán nem véletlen, hogy Tarlós István vezetése mellett az M3-as metró síncseréjét is hétvégenként végzik, a hétköznapi metróleállítás ugyanis ellehetetlenítené a budapestiek közlekedését.
Az sem igaz, hogy az M2-es metró új járműveit 2010 után szerezték be. Az első új metrók 2009 elején már Budapesten voltak, a világszerte problémamentesen közlekedő típus budapesti forgalomba állítását a kormányváltás után a kormány alá rendelt Nemzeti Közlekedési Hatóság állította le 2010 nyarán. Azzal is kár érvelni, hogy az M2-es metró biztosítóberendezéseit csak 2013-ban cserélték ki, hiszen a főpolgármesternek mérnökként tudnia kellene, hogy az új berendezések beépítésével meg kellett várni, hogy kizárólag az új metrószerelvények fussanak a vonalon.
3. Közismert, hogy az M4-es metró építését az első Orbán-kormány akadályozta meg a „gazdag országok luxusára” hivatkozva. A metró végül a baloldali kormányok támogatásával kezdett épülni, 2007-ben már az alagutak készültek, 2010-ben pedig szerkezetkész állapotban volt a metró. Tarlós István városvezetésének további csaknem 4 év kellett ahhoz, hogy a fennmaradó munkákat elvégezze. A fideszes vezetés azóta sem tett semmit annak érdekében, hogy a metróépítés második szakaszát folytatni lehessen, noha tudnia kellene, hogy jelenlegi hosszában az új vonal nem tölti be eredetileg tervezett funkcióját.
4. Az M3-as metró meghosszabbítása és felújítása már Budapest 2008-as Integrált Városfejlesztési Stratégiájában is szerepelt és a BKV-nál is készültek a felújításra vonatkozó tanulmányok. 2010 előtt a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyásával a metró járművei is átestek olyan nagyobb alkatrészcseréken és javításokon, amely meghosszabbította a szerelvények élettartamát. Távolról sem igaz tehát, hogy az előző városvezetés és a közgyűlés nem foglalkozott a témával.
Arra kérem Tarlós Istvánt és Wintermantel Zsoltot, hogy az október 12-ig hátralévő időszakban inkább a 3-as metró felújításának elindításáért dolgozzanak, ne mellébeszéléssel és tények elfedésével mulassák azt a kis időt.