Nielsen;kiskereskedelmi forgalom;háztartási vegyi áruk;

2014-08-04 15:04:00

Rejtély: mi olyan vonzó a konyhai törlőkendőben?

Magyarországon a háztartási vegyi áruk, kozmetikumok kiskereskedelmi eladása az első fél évben mintegy 158 milliárd forintot ért el, ami 6 százalékkal több a tavalyi január-júniusi értéknél, mennyiségben ez idő alatt 2 százalékkal emelkedett a forgalom - közölte a Nielsen piackutató.

A tájékoztatásuk szerint átlag felett nőtt a boltok bevétele és eladott mennyisége mosószerből, öblítőből, dezodorból. Értékben mérve pedig kiemelkedik a konyhai törlőkendők, dekor kozmetikumok, fogkefék és szájvizek eladása, mennyiségben számolva az átlagnál jóval több toalett papírt, tusfürdőt, szappant és borotvapengét értékesítettek az első fél évben.

A Nielsen felmérése szerint az első hat hónapban a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok értékben mért forgalmának legnagyobb része, 34 százaléka a hipermarketre jutott, utána következik a drogéria 32, majd a szupermarketet és a diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna 21 százalékkal.