L. Simon László;Napi Gazdaság;reklámadó;

2014-08-05 14:15:00

Tovább bővül a reklámadók köre?

Nincs még konkrét tervezet, de számos területen további szabályozás jöhet a reklámiparban − közölte L. Simon László a Napi Gazdaságnak adott interjúban.

A Miniszterelnökség parlamenti államtitkára elmondta, hogy a reklámadó nyomán várhatóan  8-10 milliárdos keletkező bevétel jelenleg közvetlenül az államkasszába folyik. „Miközben az államháztartási egyensúly tartása érdekében, önmagunkon, azaz az állami kiadásokon szigorítva 110 milliárd forintot zároltunk, remélem, hogy ezt a várhatóan nyolcmilliárdos összeget nem fogja tovább bagatellizálni az ellenzék” – jelentette ki L. Simon László.

Az államtitkár hangsúlyozta: bár a reklámadó terheinek 40 százaléka az RTL Klubot sújtja, „A jogszabály tartalma mögött nincs és nem is volt olyan kormányzati szándék”, amely a kereskedelmi csatorna ellen irányulna. „A cég egyébként évről évre komoly nyereséget ér el, nem valószínű, hogy néhány milliárd forintos elvonástól egyszeriben padlót fognának” – tette hozzá a politikus.  Arra az újságírói felvetésre, hogy az adónem nem a hasznot fölözi le, hanem a bevételeket, L. Simon így válaszolt: „Erre azért volt szükség, mert a tapasztalatok azt mutatták, hogy az érintett vállalatok ügyesen tüntetik el a tényleges profitot. Azt gondoljuk, hogy nehezíti az adóelkerülést, ha az elvonás a bevételi oldalt célozza meg.”

Az újabb reklámadók lehetőségével kapcsolatban az államtitkár annak a véleményének adott hangot, hogy „számos területen  – így az internetes tartalomszolgáltatások adókötelezettségei kapcsán is – további szabályozási feladataink lesznek, mert az valós probléma, hogy ezek a világcégek nem veszik ki a részüket a hazai közteherviselésből.”

Az interjú teljes szövege itt olvasható.