tömegközlekedés;Helsinki;autóforgalom;

2014-08-13 08:30:00

Megszűnik a magánautó forgalom Helsinkiben?

Finnország azt a célt tűzte ki, hogy 10 éven belül megszünteti a magánautó forgalmat Helsinki utcáin, és a lakosság rendelkezésére bocsát egy igény szerinti szállítási eszközt, és 2025-ig egységes rendszerbe integrál egy fizetős magánautózást és a közösségi szállítást.

A projekt célja, hogy csökkentse az autó birtoklási vágyat és szükség esetén, egy kvóta szerint fizető, bérelhető gépkocsit biztosítson az utazásra.

A szolgáltatónak képesnek kell lennie arra hogy a legelőnyösebb utat jelölje meg, különféle fizetős lehetőségeket ajánljon, mint : bérautó, vezető nélküli autó, autóbuszt, amely az igényelt úton közlekedik, kerékpár vagy komp, s mindez egyetlen listán, amely megkönnyíti és meggyorsítja a választást

Hogy a város mindezt komolyan gondolja, bizonyítja az a legutóbbi terv, amely szerint a Helsinki Városi Közlekedési Hatóság a lakosság rendelkezésére bocsát egy Kutsuplus-nak elnevezett minibuszt, amely egy okostelefon szoftver segítségével képes meghatározni az utasok gyülekezési pontjait, és a célállomásokat, valamint kiszámítani a mindenki számára legelőnyösebb útvonalat.

Mindezt azért tanulmányozzák, hogy kielégítsék az új, magas szinten informatizált generáció szükségletét, azokét, akik számára fontos az egészséges környezet, és tudatában vannak a közlekedési szektor ökológiai hatásainak. A Kutsuplus használatának előnye nem csak abban rejlik, hogy optimalizálja az utazás időtartamát, hanem mindenek előtt abban, hogy az utas kényelmesebben utazhat olyan áron, amely valamivel magasabb, mint egy autóbuszjegy, de egyértelműen olcsóbb, mint a taxi költség.

Finnország fővárosa azonban nem akarja megfosztani állampolgárait attól, hogy saját autóval rendelkezzenek, a projekt célja csupán az, hogy csökkentse a forgalom torlódását és egy szuper hatékony, integrált, és környezetkímélő, közösségi közlekedési hálózatot hozzon létre.