A MET fenntartásában marad a felsődobszai iskola

Publikálás dátuma
2014.08.22. 19:30
Fotó: Népszava
A Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség (MET) fenntartásában működhet a következő tanévben is a felsődobszai Bárczay Gábor Általános Iskola és Napköziotthonos Óvoda - mondta az MTI-nek Tási József, a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei kormányhivatal oktatási főosztályának vezetője.

Felsődobsza önkormányzata szülői panaszokra és az együttműködés hiányára hivatkozva felmondta a MET-tel 2011-ben az iskola és az óvoda működtetésére, fenntartására kötött szerződést, a kisegyház ezt nem fogadta el.

Luterán András (Fidesz-KDNP), Felsődobsza polgármestere az MTI-nek elmondta: azért mondták fel a szerződést a MET-tel, mert az eltelt időszakban szülői bejelentések és sorozatos panaszok érkeztek hozzájuk, valamint arról kaptak híreket, hogy a helyi gyermekeket másik iskolába íratják, az ott maradók pedig rosszabb felvételi eredményeket érnek el, mint elődeik.

A kormányhivatal főosztályvezetője azt mondta: a szerződés értelmében továbbra is az egyház a fenntartója az iskolának.

A település polgármestere szerint ennek ellenére továbbra is elkötelezettek az intézmény átadás-átvételében, folytatják az egyeztetéseket, és minden lehetséges jogi eszközt felhasználnak annak érdekében, hogy "az intézmény megfelelő szakmai tudással és gyermekeink iránti érzett elkötelezettséggel rendelkező fenntartó kezébe kerüljön".

Luterán András azt is elmondta: az önkormányzat kizárólag a gyermekek egészséges fizikai és szellemi fejlődését tartja szem előtt, valamint az oktatásban a megfelelő szintű szakmaiságot tudja elfogadni, és ha ez biztosítottnak látja, partner kíván lenni a mindenkori fenntartóval.

Hozzátette, amikor három évvel ezelőtt más önkormányzatokkal együtt a felsődobszai iskola és óvoda fenntartását a MET-nek átadták, akkor is erre törekedtek, de csalódtak.

Megemlítette: a fenntartóval történő együttműködés jószerivel teljes hiányára való tekintettel az elmúlt időszakban sokszor keresték a MET elnökét, Iványi Gábort, kérve személyes közreműködését a problémák megoldásában.     

A helyzet békés rendezése érdekében hónapokon keresztül próbálták elérni, de a megállapodás aláírása óta nem sikerült egy találkozót sem leegyeztetni, megkereséseikre egyáltalán nem reagált, képviselőiket nem fogadta - mondta a polgármester.

Luterán András megjegyezte, az elmúlt három évben a jelenlegi fenntartótól az intézmény működésére vonatkozóan nem kaptak semmilyen szakmai beszámolót, kifejezett kéréseik ellenére sem.

Közölte: az együttműködés teljes hiánya miatt a község képviselő-testülete úgy határozott, hogy a fenntartói megállapodást közös megegyezéssel, békés úton megszünteti. 

Mivel kérésüket a MET elutasította, az önkormányzat a fenntartói megállapodást jogszerűen felmondta a tanév végével - hangoztatta a polgármester, aki szerint a MET által megjelentetett információk egyoldalúak, tévesek és elferdítve mutatták be a kialakult helyzetet.

Iványi Gábor lelkész az MTI-nek megerősítette: a felsődobszai iskola fenntartója továbbra is a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség, annak ellenére, hogy az önkormányzat a 2016-ig szóló közoktatási megállapodást egyoldalúan felbontotta az egyházzal, és azt szeretné, hogy a jövőben az oktatási intézmény a Klebelsberg Intézményfenntartó Központhoz (Klik) kerüljön.

Iványi Gábor hozzátette: a Klik ebben az esetben akkor lenne illetékes, ha "önként felkínálnánk neki az iskolát". Úgy fogalmazott: "megfenyegettek bennünket, hogy ha ezt nem tesszük, akkor elveszik a többi iskolánkat is". Közölte: ez a kijelentés több ember előtt szóban hangzott el, ám hiába kérték, hogy ez kerüljön jegyzőkönyvbe.

Szerző

Elrajolt a Formula Student Hungary

Publikálás dátuma
2014.08.22. 19:06
Fotó: Bocskay Zsolt, Népszava.
Idén ötödször zúgnak fel a motorok a Formula Student Hungary hallgatói autóversenyen Győrben. A csütörtökön elrajtolt megmérettetésen 15 országból 44 – köztük 5 magyar - belső égésű motoros illetve elektromos meghajtású járművel versenyző csapat méri össze tudását. 

A verseny a hazai autóipari szereplők számára nem csak támogatói szempontból bír kiemelt jelentőséggel. A esemény kiváló lehetőség a jövő szakembereinek felkarolására, tehetségkutatásra és a gyakornoki programok népszerűsítésére.

A Continental immár negyedik éve a Formula Student Hungary főtámogatója. „Ez a verseny egyértelműen ugródeszkául szolgálhat a fiatal mérnököknek, hogy tanulmányaikkal párhuzamosan vagy annak befejezése után neves autóipari cégekhez vagy akár az autó- és motorsport élvonalában jegyzett versenycsapatokhoz kerüljenek. A Continentalnál például több olyan mérnök is dolgozik – itthon és külföldön egyaránt –, akik az elmúlt években a Formula Student versenyeken sikeresen szerepeltek”– hangsúlyozza Nánássy András, a Continental Automotive Hungary Kft. HR igazgatója. A fiatal munkavállalókat egyébként általában könnyen és szívesen tanuló, nyitott és rugalmas személyiségűnek tartják a Continental HR vezetői egy márciusban készült felmérés szerint.

A világ különböző egyetemeiről érkező mérnökhallgatóknak egy évük volt arra, hogy önállóan megtervezzék és megépítsék együléses versenyautó prototípusaikat. A járműveket a négy nap során autóipari szakértők – köztük a Continental 10 delegált zsűritagja – pontozzák három tervezői kategóriában (konstrukció, gyártási- és költségterv) és öt menetdinamikai szempont (gyorsulás, oldalirányú terhelés, üzemanyag fogyasztás, autocross/egykörös teszt és hosszú távú terhelés) szerint. Az összetett eredmény a statikus és a dinamikus versenyszámokból áll majd össze. „A versenyben közel 1000 egyetemista vesz részt, főként mérnökök, de a jogász vagy közgazdász hallgatók is fontos tagjai a csapatoknak. A tervezés, a gyártás és a gazdasági megvalósítás során megkövetelt csapatmunka, a határidők betartása illetve a projektmenedzsment mind olyan fontos és releváns gyakorlati tapasztalatot ad a hallgatóknak, amellyel tökéletesen kiegészíthetik az iskolák elméleti képzésében tanultakat. Ez azért is nagyon fontos, mert a tapasztalataink azt mutatják hogy a pályakezdők jellemzően minimális tapasztalatot szereznek csupán a munkaerőpiacra való kilépésük előtt” – emeli ki a Continental Automive Hungary Kft. HR igazgatója. Hozzáteszi: A műszaki mérnökképzés egyes területein a felsőoktatási intézményeknél kötelezően előírt szakmai gyakorlat időtartama mindössze 6 hét, ami sajnos nem elegendő arra, hogy a hallgató releváns gyakorlati ismeretekkel gazdagodjon.

A Continental cégcsoport az idén két magyar csapatot, a Budapesti Műszaki Egyetem (Formula Racing Team), illetve a Kecskeméti Főiskola (KEFO Motorsport) csapatait támogatja. A győri verseny mellett a Continental konszern évek óta támogatja a Formula Student sorozat németországi, hockenheimi versenyét is, valamint 42 egyetemi csapat mögött áll nemzetközi szinten. A Formula Student Racing-et a ’80-as években a legjelentősebb járműtechnológiai vállalatok hívták életre azért, hogy a hallgatók az elméleti ismereteket gyakorlatban is alkalmazni tudják.

Szerző

Elrajolt a Formula Student Hungary

Publikálás dátuma
2014.08.22. 19:06
Fotó: Bocskay Zsolt, Népszava.
Idén ötödször zúgnak fel a motorok a Formula Student Hungary hallgatói autóversenyen Győrben. A csütörtökön elrajtolt megmérettetésen 15 országból 44 – köztük 5 magyar - belső égésű motoros illetve elektromos meghajtású járművel versenyző csapat méri össze tudását. 

A verseny a hazai autóipari szereplők számára nem csak támogatói szempontból bír kiemelt jelentőséggel. A esemény kiváló lehetőség a jövő szakembereinek felkarolására, tehetségkutatásra és a gyakornoki programok népszerűsítésére.

A Continental immár negyedik éve a Formula Student Hungary főtámogatója. „Ez a verseny egyértelműen ugródeszkául szolgálhat a fiatal mérnököknek, hogy tanulmányaikkal párhuzamosan vagy annak befejezése után neves autóipari cégekhez vagy akár az autó- és motorsport élvonalában jegyzett versenycsapatokhoz kerüljenek. A Continentalnál például több olyan mérnök is dolgozik – itthon és külföldön egyaránt –, akik az elmúlt években a Formula Student versenyeken sikeresen szerepeltek”– hangsúlyozza Nánássy András, a Continental Automotive Hungary Kft. HR igazgatója. A fiatal munkavállalókat egyébként általában könnyen és szívesen tanuló, nyitott és rugalmas személyiségűnek tartják a Continental HR vezetői egy márciusban készült felmérés szerint.

A világ különböző egyetemeiről érkező mérnökhallgatóknak egy évük volt arra, hogy önállóan megtervezzék és megépítsék együléses versenyautó prototípusaikat. A járműveket a négy nap során autóipari szakértők – köztük a Continental 10 delegált zsűritagja – pontozzák három tervezői kategóriában (konstrukció, gyártási- és költségterv) és öt menetdinamikai szempont (gyorsulás, oldalirányú terhelés, üzemanyag fogyasztás, autocross/egykörös teszt és hosszú távú terhelés) szerint. Az összetett eredmény a statikus és a dinamikus versenyszámokból áll majd össze. „A versenyben közel 1000 egyetemista vesz részt, főként mérnökök, de a jogász vagy közgazdász hallgatók is fontos tagjai a csapatoknak. A tervezés, a gyártás és a gazdasági megvalósítás során megkövetelt csapatmunka, a határidők betartása illetve a projektmenedzsment mind olyan fontos és releváns gyakorlati tapasztalatot ad a hallgatóknak, amellyel tökéletesen kiegészíthetik az iskolák elméleti képzésében tanultakat. Ez azért is nagyon fontos, mert a tapasztalataink azt mutatják hogy a pályakezdők jellemzően minimális tapasztalatot szereznek csupán a munkaerőpiacra való kilépésük előtt” – emeli ki a Continental Automive Hungary Kft. HR igazgatója. Hozzáteszi: A műszaki mérnökképzés egyes területein a felsőoktatási intézményeknél kötelezően előírt szakmai gyakorlat időtartama mindössze 6 hét, ami sajnos nem elegendő arra, hogy a hallgató releváns gyakorlati ismeretekkel gazdagodjon.

A Continental cégcsoport az idén két magyar csapatot, a Budapesti Műszaki Egyetem (Formula Racing Team), illetve a Kecskeméti Főiskola (KEFO Motorsport) csapatait támogatja. A győri verseny mellett a Continental konszern évek óta támogatja a Formula Student sorozat németországi, hockenheimi versenyét is, valamint 42 egyetemi csapat mögött áll nemzetközi szinten. A Formula Student Racing-et a ’80-as években a legjelentősebb járműtechnológiai vállalatok hívták életre azért, hogy a hallgatók az elméleti ismereteket gyakorlatban is alkalmazni tudják.

Szerző