oktatás;MSZP;

2014-09-01 14:52:00

Párhuzamos tanévet indít az MSZP

Párhuzamos tanévet indít az MSZP: a szeptember 1-jével indult "engedelmesség iskolájával" szemben "a gondolkodás iskoláját" indítja el a jövő héten - jelentette be Hiller István hétfőn budapesti sajtótájékoztatón.

Az MSZP oktatáspolitikai kabinetvezetője a VIII. kerületi Práter utcában, a Pál utcai fiúk szobránál közölte, "a gondolkodás iskolájában" a pedagógusok azt mutatják be hétről hétre, tanóráról tanórára, több tantárgyból is, "hogy másképp is, szabadon is lehet". Mint mondta, a tanévnyitó jövő héten lesz, a részletekről akkor számol be.

Értékelése szerint a jelenlegi iskolarendszer egy politikai akarat megnyilvánulása az oktatásügyben és nem a gyermekek érdekeinek kifejezése.

Hiller István szerint "a kormányzati oktatáspolitikában csendes félfordulat" zajlik. Mint mondta, ennek jele a személyi és a szerkezeti változtatás. Bírálta és feladatára alkalmatlannak nevezte a Klebersberg Intézményfenntartó Központot (Klik), mondván, hogy a központosítás túlzott és erőltetett volt.

Mint mondta, nem kell és nem is lehet a felmerülő iskolai gondokat egy budapesti belvárosi irodaházból orvosolni, a tankerület vagy a járás alkalmasabb intézményfenntartó egység. Álláspontja szerint a tavalyi tankönyvproblémák, az idei e-naplóval kapcsolatos gondok ugyanannak a rossz rendszernek a törvényszerű működési zavarai.

Tóbiás József, az MSZP elnöke azt hangsúlyozta, az esélyek kiegyenlítését segítő, a tudás megszerzését ösztönző, a kreativitás fejlesztésén alapuló oktatási rendszerre van szükség Magyarországon. Úgy fogalmazott, a Fidesz oktatáspolitikai értékdiktatúrája 19. századi, miközben a 21. században vagyunk.

A pártelnök szerint nem azt a kérdést kell feltenni, mit nem tud a gyerek, hanem azt, mit tud, miben tehetséges, miben kell fejleszteni. Hozzátette: nem porosz iskolarendszerre, hanem egy, a szabad gondolkodást segítőre van szükség, amire a skandináv országok iskolái jelentenek példát.

A sajtótájékoztató helyszínéről azt mondta, hogy az éppen a Molnár Ferenc regényében leírt "einstandot" jeleníti meg, amiről ma Magyarországon senkinek sem kell elmagyarázni, hogy mit jelent az oktatás területén.