Bulvár;Lexus;

- Új fejezet nyílt a Lexus-regényben

A Lexus a 2014. évi Pekingi Autószalonon mutatta be vadonatúj, divatos megjelenésű, prémium középkategóriás szabadidőjárművét. Az NX a Lexus első modellje ebben a kategóriában. Látványos élekkel teli, érzelmekben gazdag formavilága egy vadonatúj, városi, illetve aktív életet élő ügyfélkört szólít meg. 

Az NX háromféle hajtáslánc-variációban kapható: a kiváló hatásfokú NX 300h hibrid mellett a kínálatban megtalálható a szívómotorral szerelt NX 200, valamint a vadonatúj, házon belül kifejlesztett, 2,0 literes benzines turbómotor, amely az NX 200t modellben debütál. A modell első- és összkerékhajtással egyaránt választható; a Lexus üzemanyag-fogyasztást csökkentő start-stop rendszere gyors újraindításokkal teszi gördülékennyé a vezetést.

Az NX utasterét megtölti a dizájnból fakadó izgalom. Az alapötlet az volt, hogy a nagyteljesítményű autók szerkezeti szépségét prémium érzetet és funkcionalitást nyújtó anyagokkal és felületekkel kombinálják a tervezők. Az ezüstszínű középkonzol a műszerfalba szervesen beágyazódva jelképezi a szabadidőjárművek eredendő erejét. A két oldalán elhelyezett, vastagon párnázott térdtámaszok stabil megtámasztást biztosítanak a vezetőnek és utasának. A fejlett HMI interfész technológia ösztönös működtetést tesz lehetővé, és még inkább előremutató hangulatot ébreszt.

Az NX a Lexus bevált kijelző- és kezelőzóna-koncepcióját alkalmazza. A beltér kialakítása során fontos szempont volt a maximális helykínálat, azon belül is az optimális üléskomfort biztosítása. Az NX bőséges fejteret és tekintélyes tandemtávolságot (első és hátsó utas csípőpontja közötti távolságot) kínál, emellett kategóriájának leghosszabb csomagtér-padlójával büszkélkedhet. Az ülések eltérő sűrűségű tömése és steppelt kárpitmintázata a jármű szabadidős jellegét hivatott erősíteni. A dinamikus, ezüstszínű középkonzol fémes hatású kidolgozása és a környező anyagok, érdekes, kontrasztos felületeket teremtenek.

A teljes körű, aktív biztonsági csomag olyan tételeket tartalmaz, mint a körkamerás panoráma monitor, a teljes sebességtartományban működő adaptív tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Alert - LDA), a holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, valamint az új típusú kanyarvilágítás és a Head-Up Display rendszer.

A Lexusnál első ízben alkalmazott, körkamerás panoráma monitor a Lexus modellen valaha beépített legnagyobb felbontású kamerát hasznosítja. A kategóriában korábban ismeretlen, teljes sebességtartományban működő adaptív tempomat képes tartani a követési távolságot az elöl haladó jármű mögött, és akár teljes megállásig lassítani az NX-et.