A beruházás indulásakor Tarlós István főpolgármester a helyszínen tartott sajtótájékoztatóján nagy lépésnek nevezte a budai villamosvonalak összekötését, jelezve: az észak és dél-budai közösségi közlekedési lehetőségek jelenleg "szerények".
A főpolgármester kitért az 1-es és 3-as villamos beruházásra, hozzátéve: kidolgozott projektjük van arra, hogy az 1-es villamos kimenjen a Vörösvári útra egészen az esztergomi vasútvonalig. Elmondása szerint további kötött pályás fejlesztésekben gondolkodik, erre példaként a Bajcsy-Zsilinszky úti villamosközlekedés helyreállítását és egy Újpalotát érintőt kötött pályás összeköttetést említett.
Ismertette, hogy a projekt Széll Kálmán téri ága 12,5 milliárd forint, s itt kötik össze a 17-es villamost a 61-essel, a Bem rakparti szakasz pedig 5,2 milliárd forintból épül meg és a 17-es villamost a 19-es és 41-es vonalakba kapcsolja be. Ha az 1-es villamost átvezetik a Rákóczi-hídon, akkor a fonódó villamos összeköti annak két végállomását is - tette hozzá.
A főpolgármester a tervezés során legkritikusabb pontnak a Margit-híd alatti átvezetést nevezte, ugyanakkor jelezte: a két villamosvágány egy sáv szélességet igényel, a közúti sávok megmaradnak, a buszsáv pedig megszűnik.
Láng Zsolt (Fidesz-KDNP), a II. kerület polgármestere arról beszélt: a beruházás a kerületben élők érdekeit szolgálja. Méltatta, hogy a főváros és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az önkormányzat számos kérését figyelme vette, így a korábbi, a kerületet sok szempontból hátrányosan érintő tervek jelentősen átalakultak. Ezek közé sorolta a BKK által elkészített közterületi rendezési tervet, ami szavai szerint orvosolta a problémák túlnyomó részét. Hozzátette: biztonságos marad a gyalogos és kerékpáros közlekedés, megmaradnak az autós sávok és az ott élők parkolására is találtak megoldást.
A beruházás során akadálymentesítik a közlekedést, felújítanak több pályaszakaszt és közterületeket, a villamos pedig gumibetétes hangcsillapított pályán megy majd, csökkentve a zajterhelést - sorolta Láng Zsolt, aki arról is beszámolt: az érintett lakóknak pályázati forrást nyitottak hang- és hőszigetelt nyílászárókra.
A kerület polgármestere arra is kitért: Buda szívében több fontos beruházás is megvalósul, például a Széll Kálmán tér rekonstrukciója, a Széna téri Volán pályaudvar elköltöztetése és a Margit körúti volt ipari minisztérium helyén létesítendő park és mélygarázs.