Elszabadult teherautó zuhant rá a furgonra - Fotók

Furgonra zuhant egy nem megfelelően lefékezett, egy udvarról elguruló teherautó Érden - értesült a HavariaPress.

A város Felső utcájában történt a baleset: egy lisztet szállító teherautó, mert nem fékezték le, kigurult egy udvarról, átgurult az úttesten, majd a szemközti partoldalon leborulva, rázuhant egy ott parkoló furgonra.

MTI Fotó: Mihádák Zoltán

MTI Fotó: Mihádák Zoltán

A furgonban és a teherautóban sem ült senki, a balesetnek nincs sérültje. A műszaki mentés befejezéséig az útszakaszt lezárták.

Szerző

Külföldi sajtó: Navracsics az egyetlen, akit elutasítottak

Az Európai Parlament képviselői alkalmatlannak találták Navracsics Tibor biztosjelöltet a neki szánt oktatási és kulturális biztosi tisztségre - írja az Európai Bizottság magyar jelöltjének meghallgatásáról a BBC. A La Libre Belgique  tudósítása szerint a magyar politikus részben megbukott.

A brit közszolgálati médiatársaság hírportálja EP-képviselőket idézve úgy vélte, hogy Navracsics Tibor másik tisztséget kaphat az új bizottságban. A BBC szerint Navracsics Tibor az első olyan jelölt, akit a jelenlegi meghallgatásokon elutasítottak, a múltban azonban volt már arra példa, hogy az EP-képviselők útját állták biztosi kinevezéseknek.

A jobboldali magyar kormányt, amelynek a magyar jelölt is tagja volt, bírálatok érték az EU-ban a polgári szabadságjogok csorbítása miatt. Orbán Viktor miniszterelnök módosította az alkotmányos reformokat a leköszönő Európai Bizottság és az EP-képviselők éles kritikái nyomán. Felmerültek olyan félelmek, hogy a bírói karban, a médiában és a kisebbségi jogokban végrehajtott változtatások túlzott hatalmat adnak a Fidesz kezébe - áll a BBC ismertetésében.

Navracsics Tibor részben megbukott Belgium második legnagyobb példányszámú francia nyelvű napilapja, a La Libre Belgique keddi tudósítása szerint. A lap úgy értékeli, hogy a pótlólagos kérdésekre adott írásbeli válaszok láthatóan nem győzték meg a kulturális bizottság tagjait, akik biztosi alkalmasságát igen, de a neki szánt tárcára való kinevezését nem támogatták. A lap arra is kitér, hogy az oktatási, kulturális, ifjúsági és állampolgársági tárca utolsó részterülete, az uniós polgárság a képviselők meglátása szerint "nem összeegyeztethető" Navracsics "pedigréjével", figyelembe véve, hogy Magyarországon szerepe volt az unió számára fontos alapjogokkal ellentétes törvények elfogadásában. Említést tesz a tudósítás arról, hogy írásbeli válaszaiban Navracsics Tibor próbált nagyobb távolságot tartani "korábbi mentorától", mint szóbeli meghallgatásán, de a szociáldemokrata és liberális képviselők számára ez láthatóan nem volt elegendő.

A Le Soir című, baloldali liberális brüsszeli lap keddi számában az EU-biztosjelölési folyamatról közölt cikk mellett olyan "folyosói értesülést" is közölt, miszerint az Európai Parlament (EP) néppárti, szociáldemokrata és liberális frakciója azt javasolja Jean-Claude Junckernek, az Európai Bizottság megválasztott elnökének, hogy az uniós polgársággal kapcsolatos felelősségi terület Navracsics Tibortól kerüljön át egy másik néppárti biztosjelölthöz. Ebben az esetben Navracsicsnál a kulturális, oktatási és ifjúságpolitikai terület maradna. A belga újság szerint a változtatás indoka az lenne, hogy Navracsics igazságügyi miniszterként szerepet játszott "az autoriter Orbán Viktor" kormányának antidemokratikusként értékelt intézkedéseiben.

 A Handelsblatt című német üzleti lap az online kiadásában a kelet-európai média helyzetéről közölt írást, amelyben foglalkozott Magyarországgal. A média putyinizálása című írásában Hans-Peter Siebenhaar kiemelte, hogy "a sajtószabadság nem csak Oroszországban idegen szó: Kelet-Európában kormányfők és oligarchák szorongatnak újságokat, televíziókat és online lapokat", és "Magyarország, Románia és Bulgária figyelmeztető példa" ebben a folyamatban. Hozzátette, hogy a nem kedvelt médiumok megfélemlítése már régen bevett gyakorlat a térségben. Magyarországgal kapcsolatban egyebek között azt írta, hogy a Deutsche Telekom helyi leányvállalata "megtört" az Orbán Viktor vezette jobboldali populista kormány nyomása alatt, és "feladott" egy hírportált, amely "szálka volt a kormány szemében".

Más konszernek, amelyek "nem akarnak meghunyászkodni a nacionalista kormány előtt", nagy árat fizetnek magatartásukért - vélekedett a Handelsblatt szerzője, megjegyezve, hogy az RTL Klubnak évente 15 millió eurós plusz terhet jelent az új reklámadó. Hozzátette: "nyílt titok, hogy Orbán és pártja, a Fidesz legszívesebben megszabadulna a német vezetés alatt álló, a kormánnyal szemben kritikus csatornától", amely "nem hagyta magát megfélemlíteni".

Szerző

Külföldi sajtó: Navracsics az egyetlen, akit elutasítottak

Az Európai Parlament képviselői alkalmatlannak találták Navracsics Tibor biztosjelöltet a neki szánt oktatási és kulturális biztosi tisztségre - írja az Európai Bizottság magyar jelöltjének meghallgatásáról a BBC. A La Libre Belgique  tudósítása szerint a magyar politikus részben megbukott.

A brit közszolgálati médiatársaság hírportálja EP-képviselőket idézve úgy vélte, hogy Navracsics Tibor másik tisztséget kaphat az új bizottságban. A BBC szerint Navracsics Tibor az első olyan jelölt, akit a jelenlegi meghallgatásokon elutasítottak, a múltban azonban volt már arra példa, hogy az EP-képviselők útját állták biztosi kinevezéseknek.

A jobboldali magyar kormányt, amelynek a magyar jelölt is tagja volt, bírálatok érték az EU-ban a polgári szabadságjogok csorbítása miatt. Orbán Viktor miniszterelnök módosította az alkotmányos reformokat a leköszönő Európai Bizottság és az EP-képviselők éles kritikái nyomán. Felmerültek olyan félelmek, hogy a bírói karban, a médiában és a kisebbségi jogokban végrehajtott változtatások túlzott hatalmat adnak a Fidesz kezébe - áll a BBC ismertetésében.

Navracsics Tibor részben megbukott Belgium második legnagyobb példányszámú francia nyelvű napilapja, a La Libre Belgique keddi tudósítása szerint. A lap úgy értékeli, hogy a pótlólagos kérdésekre adott írásbeli válaszok láthatóan nem győzték meg a kulturális bizottság tagjait, akik biztosi alkalmasságát igen, de a neki szánt tárcára való kinevezését nem támogatták. A lap arra is kitér, hogy az oktatási, kulturális, ifjúsági és állampolgársági tárca utolsó részterülete, az uniós polgárság a képviselők meglátása szerint "nem összeegyeztethető" Navracsics "pedigréjével", figyelembe véve, hogy Magyarországon szerepe volt az unió számára fontos alapjogokkal ellentétes törvények elfogadásában. Említést tesz a tudósítás arról, hogy írásbeli válaszaiban Navracsics Tibor próbált nagyobb távolságot tartani "korábbi mentorától", mint szóbeli meghallgatásán, de a szociáldemokrata és liberális képviselők számára ez láthatóan nem volt elegendő.

A Le Soir című, baloldali liberális brüsszeli lap keddi számában az EU-biztosjelölési folyamatról közölt cikk mellett olyan "folyosói értesülést" is közölt, miszerint az Európai Parlament (EP) néppárti, szociáldemokrata és liberális frakciója azt javasolja Jean-Claude Junckernek, az Európai Bizottság megválasztott elnökének, hogy az uniós polgársággal kapcsolatos felelősségi terület Navracsics Tibortól kerüljön át egy másik néppárti biztosjelölthöz. Ebben az esetben Navracsicsnál a kulturális, oktatási és ifjúságpolitikai terület maradna. A belga újság szerint a változtatás indoka az lenne, hogy Navracsics igazságügyi miniszterként szerepet játszott "az autoriter Orbán Viktor" kormányának antidemokratikusként értékelt intézkedéseiben.

 A Handelsblatt című német üzleti lap az online kiadásában a kelet-európai média helyzetéről közölt írást, amelyben foglalkozott Magyarországgal. A média putyinizálása című írásában Hans-Peter Siebenhaar kiemelte, hogy "a sajtószabadság nem csak Oroszországban idegen szó: Kelet-Európában kormányfők és oligarchák szorongatnak újságokat, televíziókat és online lapokat", és "Magyarország, Románia és Bulgária figyelmeztető példa" ebben a folyamatban. Hozzátette, hogy a nem kedvelt médiumok megfélemlítése már régen bevett gyakorlat a térségben. Magyarországgal kapcsolatban egyebek között azt írta, hogy a Deutsche Telekom helyi leányvállalata "megtört" az Orbán Viktor vezette jobboldali populista kormány nyomása alatt, és "feladott" egy hírportált, amely "szálka volt a kormány szemében".

Más konszernek, amelyek "nem akarnak meghunyászkodni a nacionalista kormány előtt", nagy árat fizetnek magatartásukért - vélekedett a Handelsblatt szerzője, megjegyezve, hogy az RTL Klubnak évente 15 millió eurós plusz terhet jelent az új reklámadó. Hozzátette: "nyílt titok, hogy Orbán és pártja, a Fidesz legszívesebben megszabadulna a német vezetés alatt álló, a kormánnyal szemben kritikus csatornától", amely "nem hagyta magát megfélemlíteni".

Szerző