Mint írták, a "hírhedt" médiatörvény 2010-es életbe lépése óta Magyarországon - Európa közepén - "uniformizálták a közszolgálati adókat", és most - utaltak a reklámadóra - "a kereskedelmi adók következnek". A portál szerint a reklámadóval a magyar kormány megpróbál "elbánni" a magántulajdonban lévő független médiával. Az Origónál történt főszerkesztőváltásáról azt írták, már nem tabu a "célzott kormányzati beavatkozás" sem a szerkesztőségek munkájába.
Hozzátették: az Európai Bizottság hiába tiltakozott "példátlanul élesen" a jogszabály ellen, a kormány által kezdeményezett módosítások többnyire "kozmetikai jellegűek" voltak. Idézték a távozó igazságügyi és alapvető jogi uniós biztost, Viviane Redinget, aki szerint "a sajtószabadság Magyarországon már nem érdemli ki a nevét", mindent kiüresítenek, ami "putyinizálódást" jelent, és "ellentéte mindannak, amit Európában felépítettünk". Ismert, ma a DK-s EP-képviselők kérésére ma meghallgatást tart az Euraópai Parlament a magyar médiahelyzetről.