Minden jel arra utal, hogy Austinban is a Mercedes lesz az úr, maximum az a kérdés, hogy az összetettben első, idén kilenc alkalommal győztes Lewis Hamilton, vagy a csapattársa, a 17 pontos hátrányban lévő Nico Rosberg lesz-e az első. Noha a szakma leginkább az előbbi sikerében hisz, a német pilóta úgy véli, képes lehet arra, hogy elhódítsa a világbajnoki címet.
Körök száma: 56
A pálya hossza: 5,513 km
Átlagsebesség egy körön: 200 km/h
Csúcssebesség: 325 km/h
Előzési zónák: Az első érzékelési pontját 150 méterrel a 10-es kanyar után jelölték ki, a hátsó szárnyat pedig a 11-es kanyart követően, a hosszú egyenesben lehet majd felnyitni. A második zóna mérési pontja a 18-as kanyar után található, s az utolsó, azaz a 20-as forduló után 80 méterrel, a célegyenesben már aktiválható is a DRS.
Gumik: a Pirelli ezúttal a lágy és a közepes keveréket vitte a texasi versenyhétvégére
Versenyzőbíró: a brit Derek Warwick segíti a spanyol és ausztrál ítészek munkáját.
"Tudom, hogy megnyerhetem az összes még hátralévő versenyt, szóval a taktikám nem fog változni. Nem adom fel addig a pillanatig, amíg az utolsó futamon meg nem lengetik a kockás zászlót. Az első lépés Austin lesz, egy igazán nagyszerű pálya. Igaz a múltban nem értem el túl nagy sikereket ezen a helyszínen, de most elhatároztam, változtatok ezen" – jelentette be Rosberg.
Ő biztos, hogy ott lesz a szombati időmérőn, nem úgy, mint honfitársa, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel. Ennek egyetlenegy oka van: autójában teljes hajtóegység cserét hajt végre a Red Bull, így akármilyen eredményt érne el a kvalifikáción, mindenképpen a bokszutcából rajtolhat vasárnap.
„A szabadedzésen igyekszünk majd maximálisan kihasználni a pályán eltöltött időt, és inkább lemondunk a kvalifikáción a fölösleges körözésről, mert számunkra a verseny a legfontosabb. Nemcsak a mostani, hanem a brazil és az évzáró Abu-Dzabi Nagydíj” – árulta el Vettel.
A német világbajnok döntését eléggé rossz néven vette az austini versenypálya egyik alapítója, Bobby Epstein, aki ráadásul más rossz hírek miatt sem boldog. "Ez rossz, hiszen ő a világbajnok, és az időmérőn is ott lenne a helye. Ám az legalább ennyire elszomorít, hogy a Caterham és a Marussia visszalépése miatt csak 18 versenyző vesz majd részt az Amerikai Nagydíjon" - mondta a szakember.
A harmadik dolog, ami lázban tartja Amerikát, hogy vajon igaz lesz-e az olasz La Gazzetta dello Sport információja, miszerint Sergio Marchionne, a Ferrari új elnöke kettős bejelentésre készül a hétvégén: elárulja Sebastian Vettel 2015-ös érkezését és Fernando Alonso szezon végi távozását.
Ugyanakkor vannak olyan hírek, miszerint a kétszeres világbajnok már visszatáncolna, és inkább kitöltené a 2016 végéig szóló szerződését, de ha ettől el kell tekintenie, akkor 50 millió dolláros végkielégítés lehet a fájdalomdíja.
Ez utóbbitól legfeljebb az mentheti meg a maranellóiakat, ha Alonso mihamarabb aláírja a szerződését a McLarennel, vagy jövőre három autót indíthat a Ferrari…