Bulvár;Opel;

2014-11-25 12:55:00

Erős, takarékos, környezetbarát

Még több gazdaságos alternatíva közül választhatnak a Zafira Tourer vásárlói: a hétüléses Opelhez már elérhető a 1.6 CDTI ecoFLEX 88 kW/120 LE teljesítményű kivitele, annak a 100 kW/136 lóerős turbódízelnek a kiegészítéseként, amellyel 2013-ban debütált az autó.

Az új dízel-nemzedék e két tagja kivételesen kis fogyasztású és sima, zajtalan járású – nem véletlenül nevezik őket „suttogó dízelnek”. Ez a gép az Opel nagy modell- és hajtómű-offenzívájának részeként jött ki, 2018-ig összesen 27 új autótípus és 17 új motor jelenik meg.

Az új dízel fejlesztésének középpontjában a zaj és a rezgés minimumra csökkentése állt. Tervezői modern számítógépes szimulációval (Computer Aided Engineering) és többlépcsős optimalizálással értékelték minden egyes szerkezeti elem és alkatrészcsoport akusztikai jellemzőit, még a prototípus elkészülte előtt. Eredményképp halkan, bársonyosan jár a motor, zaj- és rezgési viselkedése a kategória legjobbja.

 

Ám nemcsak e tekintetben első osztályú az új motornemzedék, hiszen élvonalbeli a fogyasztás és a CO2-emisszió is. A 88 kW/120 LE teljesítményű 1.6 CDTI-vel ellátott Zafira Tourer alapfelszerelése a Start/Stop rendszer, a kis súrlódású, hatfokozatú sebességváltó és a fékenergia-visszanyerő berendezés. Ez utóbbi a jármű mozgási energiáját hasznosítja: gázelvételkor, tehát tolóüzemben (motorfék) és fékezéskor a generátor tölti az akkumulátort, ezáltal kevesebb áramot kell fejleszteni a motor teljesítményével. Az élvonalbeli technikájú dízel változat a kombinált ciklus szerint mindössze 4,5 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, CO2-kibocsátása pedig 119 gramm per kilométer. E kiváló adatokkal Németországban „A” energiahatékonysági besorolással fut a hétüléses Zafira Tourer.

 

A Zafira Tourer 1.6 CDTI mindkét teljesítménylépcsőjű (120 és 136 LE) változata már most teljesíti a jövőbeli Euro-6-os szabványt. Ezt BlueInjection SCR (szelektív katalitikus redukció) kipufogógáz-kezeléssel érték el, aminek hatására olyan tisztává lesznek a dízelek, mint egy benzinmotor: karbamidból és vízből álló, környezetbarát AdBlue® folyadékot fecskendeznek a kipufogóba, ahol ammóniák keletkezik és reagál a nitrogénoxidokkal (NOx). A végtermék nitrogén és víz, ezáltal 60 - 80 százalékkal kevesebb nitrogénoxid kerül a légkörbe.