A politikus szerint komoly bajban lehet a költségvetés, hiszen előzetes egyeztetés és számítások nélkül döntött úgy a kormány, hogy az M0 egy jelentős része fizetős lesz. A körgyűrűnek pont a lényegi funkciója veszne el ezzel, hogy a járművek elkerüljék Budapestet, ne menjenek át rajta - hangsúlyozta.
Az útdíj kiterjesztése pénzbe kerül az embereknek és a vállalkozásoknak, versenyhátrányt jelent az M0-son keresztül elérhető vállalkozásoknak, továbbá a fővárosi közlekedésnek sem "segít" - sorolta, hozzátéve: a közlekedésszervezési problémák mellett a forgalommal járó szmog is károkat fog okozni. Oláh Lajos szerint a kezdeményezést összefogással, civil kezdeményezésekkel, polgári engedetlenséggel és a pártok erőteljes fellépésével meg kell akadályozni.
Az ellenzéki képviselő arra felvetésre, hogy az útdíj bevezetésére a kormány szerint azért van szükség, mert uniós elvárás, hogy bevételt termeljen az út, úgy reagált: nem biztos benne, hogy a kormány "nem csúsztat ezzel kapcsolatban", de ha valóban szerződés kötelezi őket erre, akkor üljenek le tárgyalni. Néhány másik európai nagyváros el tudta intézni, hogy ne kelljen a körgyűrűnél útdíjat fizetni
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerdán megerősítette, hogy januártól megszűnik az M0-ás általános díjmentessége: megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd. A körgyűrű M5-ös autópálya és M4-es autóút (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók.
bsf \ bhi