A tárgyalásokat folytatni kell - összegezhető a véleményük. Az NFM hétfőn délelőtt már az önkormányzatok képviselőit várja vitára az útdíjrendszer átalakításával kapcsolatban - közölte a tárca. Az nem tudni pontosan kik a meghívottak, de a múlt heti reakciók alapján látható, hogy az ellenzéki és kormánypárti polgármestereknél is kiverte a biztosítékot a Budapest körüli M0 körgyűrű egyes részeinek fizetővé tétele, és az is, hogy a városok körüli, eddig ingyenes gyorsforgalmiút-szakaszokon megszűnik a díjmentesség.
Nem növeli a kormány tárgyalási esélyeit, hogy Brüsszel egyértelműen megcáfolta Orbán Viktor miniszterelnököt, aki uniós kényszerre hivatkozott amikor az új fizetős szakaszokról kérdezte a Napi Gazdaság. "Semmilyen kötelezettséget nem fogalmazott meg az Európai Bizottság az M0-ás körgyűrű díjfizetőssé tételével kapcsolatban" - közölte a Portfolio megkeresésére az Európai Bizottság magyarországi képviseletének sajtóosztálya a Brüsszelből kapott információk alapján. Az viszont lényeges, hogy a díjfizetés bevezetésével felül kell vizsgálni az úgynevezett uniós nagyprojektek listájára felkerült M0 szakasz uniós támogatási részét, hiszen bevétele keletkezik a magyar államnak.
Az útdíj kiterjesztése helyette arra van kötelezettsége Budapestnek, hogy a négyes metró jobb megtérülési mutatói miatt a főváros területén vezesse be a dugódíjat, ami így a tömegközlekedés és különösen a négyes metró fokozottabb igénybevételét eredményezi - írták Brüsszelből.