A SPAR-nak mintegy 400 üzlete van Magyarországon, ebből 24 működik franchise rendszerben. "Szeretnénk, ha 2015-ben a SPAR-üzletek közül több tíz átalakulna franchise rendszerűvé, és további 30 olyan boltot szeretnénk bevonni a hálózatba, amelyek jelenleg nem a SPAR-hoz tartoznak" - mondta el Heiszler Gabriella cégvezető.
Hozzátette, a SPAR kénytelen a megváltozott szabályozáshoz igazodni, 2015-ben nagyjából 30-szorosára nő a kiskereskedelmi hálózat által fizetendő élelmiszerlánc-felügyeleti díj, a SPAR emiatt drasztikusan csökkenti a jövő évre tervezett magyarországi beruházásait.
Közölte, ez azt jelenti, hogy átszámítva a tervezett bő 18 milliárd forint helyett kevesebb mint 8 milliárd forint befektetést hajtanak végre 2015-ben; az elmaradt beruházások miatt nagyjából 600 új munkahely nem jön létre. A kormányzat jelenlegi adópolitikája miatt elhalasztják nyolc új üzlet megnyitását, és nagyjából 30 áruház felújítását - közölte.
A vasárnapi zárva tartásról a cégvezető azt mondta: a forgalmuk nagyjából 8 százalékát realizálják vasárnap. A vállalatnál abban bíznak, hogy a forgalom áttevődik a hét többi napjára, és így a bevételük nem fog számottevően csökkenni. Az OMV-vel tárgyalások folynak arról, hogy a sikeres tesztidőszak után további töltőállomásoknál nyíljanak SPAR Express üzletek, de ez nem függ össze a vasárnapi zárva tartással, a projekt elindításáról több mint egy éve született döntés - mondta Heiszler Gabriella.
Erwin Schmuck ügyvezető igazgató elmondta: Magyarországon nagyon heterogén a vásárlóerő, és ezt a sokféle igényt egy franchise partnerként működő családi vállalkozás sokkal jobban ki tudja elégíteni. Kiemelte, a SPAR - amely nem multinacionális nagyvállalat, hiszen osztrák családi tulajdonban van - kész elfogadni a szabályokat, "ha azok minden piaci szereplőre egyformán vonatkoznak". Az alkalmazottak 70-80 százaléka szívesen dolgozna vasárnap - jegyezte meg.
A SPAR-nak több mint 13 ezer alkalmazottja van Magyarországon, ezzel saját számításai szerint az ötödik legnagyobb munkaadó. Tavaly 453 milliárd forint forgalmat ért el, ezzel a negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánc Magyarországon. Üzleteit naponta csaknem 600 ezer vásárló keresi föl. Csaknem ezer magyar cég a SPAR-üzletek állandó beszállítója, az eladott áruk 90 százalékát Magyarországon szerzik be.